Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: włoski. 09-JK2W-3M-22
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Zna i umie swobodnie zastosować zaawansowane struktury gramatyczne (wyrażanie różnych aspektów przeszłości, przyszłości i teraźniejszości, miejsce przymiotnika, konstrukcja far fare, zgrubienia, zdrobnienia, rzeczowniki nieregularne oraz złożone, rodzaj rzeczownika, czasowniki posiłkowe avere i essere, stosowanie rodzajników oraz rodzajnik zerowy, przyimki oraz wyrażenia przyimkowe);
Potrafi właściwie zastosować poznane struktury i jest w stanie tłumaczyć zdania z ich użyciem.
Potrafi rozpoznać różne rodzaje rejestrów oraz języków specjalistycznych i żargonów.
Potrafi swobodnie wypowiadać się na zadany temat używając terminologii specjalistycznej.
Zna rozmaite wyrażenia idiomatyczne używane w codziennej komunikacji.
Potrafi interpretować teksty i zjawiska kulturowe w odniesieniu do włoskiego obszaru językowego, zna dziedzictwo kulturowe włoskiego obszaru językowego, śledzi bieżące trendy kulturowe i cywilizacyjne w jego obszarze.
Kryteria oceniania
kolokwium ustne, pisemne
egzamin ustny, pisemny
esej
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Anzivino F., D'Angelo K. Ci vuole orecchio 3. Ascolti autentici per sviluppare la comprensione orale, Alma Edizioni 2010
Aprile G., Italiano per modo di dire. Esercizi su espressioni, proverbi e frasi idiomatiche, Alma Edizioni 2008
Bozzone Costa R., Piantoni M., Scaramelli E., Ghezzi C., Nuovo Contatto Livello C1. Corso di lingua e civiltà italiana per stranieri, Loescher Editore 2013
De Giuli A., Guastalla C., Naddeo C. M., Nuovo Magari C1-C2, Corso di lingua e cultura italiana a livello intermedio e avanzato, Alma Edizioni 2013
Guastalla C., Giocare con la letteratura, Alma Edizioni
Guida M., Pegoraro C., Nuovo Espresso C2, Ama Edizioni 2019
Massei G., Bellagamba R., Nuovo Espresso C1, Alma Edizioni 2017
Muzzi A., Morano V. Piazza Italia 2 - agili percorsi per rivisitare la lingua e la civiltà d'Italia B1-C1, Alma Edizioni 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: