Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: włoski 09-JK2W-3LF-24
Kurs zawiera:
- słownictwo z zakresu następujących dziedzin życia codziennego: podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, życia towarzyskiego, pracy, podróżowania, świata mody, spędzania czasu wolnego, dbania o formę fizyczną, pozwalające na porozumiewanie się w prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe, ale także na temat wydarzeń kulturalno – cywilizacyjnych dotyczących Włoch
- struktury gramatyczne określone dla poziomu A2/B1 ESOKJ dla języka włoskiego
- typy tekstów do odsłuchu: dialogi między przyjaciółmi, komunikaty i ogłoszenia, sytuacje w sklepie, sytuacje na dworcu kolejowym oraz zaadaptowane teksty czytane: sondaże, reklamy, rozkłady jazdy, zaadaptowane teksty publicystyczne, teksty narracyjne, teksty informacyjne, statystyki, teksty przedstawiające wydarzenia kulturalno – cywilizacyjne związane z Włochami
- zakresy tematyczne dla wypowiedzi ustnych: opis swojej rodziny, innych ludzi, środków transportu, podróżowania, sposobu ubierania się, spędzania czasu wolnego, uprawiania sportu
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Student po ukończeniu kursu posługuje się nabytymi wcześniej podstawowymi środkami językowymi (leksykalnymi, gramatycznymi) i dodaje do nich nowe rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji, ale również w sytuacjach wychodzących poza życie codzienne, jeśli rozmówca mówi w sposób wyraźny
- posługuje się słownictwem z zakresu życia codziennego wyszczególnionych w treściach kształcenia, m.in. słownictwem dotyczącym osoby rozmówcy, jego rodziny oraz przyjaciół, życia towarzyskiego, pracy, podróżowania, świata mody, spędzania czasu wolnego, dbania o formę fizyczną, porozumiewanie się w coraz bardziej rozbudowanych sytuacjach komunikacyjnych, ale również słownictwem związanym z opisem wydarzeń kulturalno –cywilizacyjnych w języku włoskim
- rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, życia towarzyskiego, pracy, podróżowania, świata mody, spędzania czasu wolnego, dbania o formę fizyczną, ale także wypowiedzi związanych z opisem wydarzeń kulturalno – cywilizacyjnych związanych z Włochami, wyodrębnia główne wątki wybranych programów TV traktujących o sprawach bieżących pod warunkiem, że wypowiedzi są artykułowane wyraźnie i powoli
- rozumie coraz dłuższe teksty pisane z zakresu życia codziennego, odnajduje w nich konkretne informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, życia towarzyskiego, pracy, podróżowania, świata mody, spędzania czasu wolnego, dbania o formę fizyczną, ale także teksty opisujące wydarzenia kulturalno – cywilizacyjne dotyczące Włoch
- redaguje teksty składające się z coraz bardziej złożonych wyrażeń i zdań, by opisać sytuacje związane z życiem codziennym, zawierające informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, życia towarzyskiego, pracy, podróżowania, świata mody, spędzania czasu wolnego, dbania o formę fizyczną
- potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę
- potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka włoskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych
Kryteria oceniania
Kolokwia pisemne i ustne. Testy. Projekt
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Anelli, A. Tante idee… per far apprendere l’italiano. Bonacci Editore.
• Anzivino, F. D'Angelo, K. 2009. Ci vuole orecchio 2. Alma Edizioni: Firenze
• Consonno, S. Bailini, S. Ricette per parlare. Alma Edizioni.
• Cremonesi, G., Bellini, P. 2017. I come Italia.Aspetti di Civiltà Italiana A2/ B1. Nuova edizone. Eli Publishing.
• Ercolino, Pellegrino. L’utile e il dilettevole 1 - Esercizi e regole per comunicare. Loescher Edizioni.
• Gori, G., Turolla, M. L., Giocare con la fonetica. Alma Edizioni.
• La Grassa, M. 2011. L’Italiano all’università 1. Edilingua: Roma (unità 10-12)
• La Grassa, M. 2013. L’Italiano all’università 2. Edilingua: Roma (unità 1-2)
• Latino, A. Muscolino, M. 2007. Gramatyka włoska dla wszystkich. Edilingua/ Nowela
• Massei, G., Bellagamba, R., 2016. Sapori d’Italia, Nuova Edizione. Eli Publishing
• Mezzadri, M, Grammatica essenziale della lingua Italiana con esercizi. Guerra Edizioni.
+ Materiali e giochi didattici dal sito italianoperstranieri.loescher.it
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: