Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: portugalski 09-JK2P-3LH-24
Tematy ogólne i z życia codziennego: zwyczajowość i dobre maniery w codzienności i na święta, kwestie związane z rzeczywistością emigracji i imigracji, praca i wypoczynek, życie społeczne – środki masowego przekazu, ankiety, media społecznosciowe
Tematy realioznawcze: tradycje świąteczne, fado, teatr rewiowy, corrida, miasta Portugalii i ich zabytki etc.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Komunikuje się w zakresie omawianych tematów społeczno-kulturowych Portugalii
Używa podstawowe słownictwo z zakresu poruszanych tematów społeczno-kulturowych Portugalii
Czyta ze zrozumieniem i pisze teksty na poziomie średnio zaawansowanym niższym A2 w zakresie omawianych tematów społeczno-kulturowych Portugalii
Rozumie ze słuchu teksty na poziomie średnio zaawansowanym niższym A2 A2 w zakresie omawianych tematów społeczno-kulturowych Portugalii .
Wypowiada się na temat opisywanych zjawisk realioznawczych: tradycje świąteczne, fado, teatr rewiowy, corrida, emigracja i imigracja w Portugalii, portugalskie miasta etc.
Kryteria oceniania
Testy pisemne. Zadania ustne.
Kryteria oceny:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 93% - 100%
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 87% - 92%
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne 71% - 86%
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami 66% - 70%
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami 61 – 65%
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne. Błędy zaburzające komunikacje 0%-60%
Literatura
1/ Ana Tavares, Português XXI 1, 2, Lisboa-Coimbra- Porto, Lidel 2004,
2/ Leonel Melo Rosa, Vamos lá começar!, Lisboa-Porto-Coimbra, Lidel,
3/ Dicionário da Língua Portuguesa, Porto Editora
4/ Português? Sim, obrigado 1, European Language Institute, Recanati, Itália,1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: