Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe na poziomie zaawansowanym: kataloński 09-JK2K-3MH-22
---
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: |
Efekty kształcenia
- formułuje i rozumie zdania w języku katalońskim na poziomie pomiędzy ALTE B2+ a ALTE C1, czyli Vantage level+ a Effective Operational Proficiency level
- objaśnia i charakteryzuje słownictwo obejmujące dziedziny języka oficjalnego, nieoficjalnego i potocznego, zaczerpnięte z autentycznych tekstów
- rozpoznaje treści i intencje dotyczące tematów ogólnych, konkretnych i abstrakcyjnych (również specjalistycznych), nie związanych z osobistymi zainteresowaniami, a wyrażonych w tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych o skomplikowanej strukturze
- relacjonuje zdarzenia z przeszłości oraz wyraża życzenia i marzenia w interakcji z rodzimymi użytkownikami
- rozpoznaje rejestry językowe w tekstach pisanych, takich jak specyficzne podania, skargi, protokoły, itp. oraz ogólne cechy dialektalne
- identyfikuje wymowy i aspekty prozodyjne w języku katalońskim i objaśnia jego reguły wymowy
- rozpoznaje i wymienia szeroki wachlarz popularnych wyrażeń idiomatycznych
- wymienia i rozpoznaje najważniejsze teksty katalońskiej literatury okresu powojennego i współczesnego, oraz objaśnia ich podstawowe aspekty literackie
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Prezentacja multimedialna
Praktyki zawodowe
---
Literatura
AD (2008). Parla.cat. [On-line] IRL
ALEMANY, Esther & alii (2007). Curs de llengua catalana. Nivell suficiència 2. Barcelona: Castellnou.
― (2007). Curs de llengua catalana. Nivell suficiència 3. Barcelona: Castellnou.
BADIA I MARGARIT, Antoni (1995). Gramàtica de la llengua catalana. Barcelona: Proa.
BORDONS, Glòria & Jaume SUBIRANA (red.) (1999). Literatura catalana contemporània. Biblioteca Oberta / Àgora. Barcelona: Universitat Oberta de Catalunya & Proa.
CALDERS, Pere (2008). Tots els contes. Barcelona: Labutxaca.
COMELLES, Salvador, Teresa GARCÍA & Carme VILÀ (2008). Llengua Catalana. Suficiència 2. Barcelona: Barcanova.
― (2008). Llengua Catalana. Suficiència 3. Barcelona: Barcanova.
MACIÀ, Jaume & alii (1999). Fàci’ls fàcils: Els pronoms febles. Barcelona: Teide.
MARÇAL, Maria Mercè (2004). Llengua abolida (1973-1988). València: 3 i 4.
MONZÓ, Quim (1999). Vuitanta-sis contes. Barcelona: Quaderns Crema.
RODOREDA, Mercè (2008). Narrativa completa. Barcelona: Ed. 62.
VILAGRASA GRANDIA, Albert (coord.) (2021). A punt 4: curs de català. Llibre de l’alumne. Barcelona: Publicacions de l’Abadia de Montserrat.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: