Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: hiszpański
09-JK2H-3MF-22
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Słownictwo na poziomie B2+ z zakresu następujących dziedzin życia: gastronomia a zmysły, sport, aktywny wypoczynek, podróże oraz wiedza kulturowa dotycząca tych dziedzin. Realia krajów hiszpańskiego obszaru językowego
Treści z zakresu gramatyki odpowiednie dla poziomu B2+:
Rozróżnienie użycia trybu łączącego oraz trybu oznajmującego w wybranych typach zdań okolicznikowych.
Struktury złożone wprowadzające tryb łączący.
Zaimki względne (III) i zasady ich wykorzystania w różnych typach zdań.
Zgodność czasów w zdaniach trybu łączącego oraz trybu oznajmującego.
Mowa zależna i niezależna. Przekazywanie informacji w złożonych wypowiedziach.
Nagrania adaptowane z podręcznika takie jak rozmowy, wywiady, wymiana informacji na poziomie B2+ oraz materiały pobrane z Internetu.
Teksty zawierające informacje o tematach poruszanych na zajęciach jak również o realiach i elementach kulturowych właściwych dla krajów hiszpańskiego obszaru językowego na poziomie B2+, np. tekst literacki o smakach, materiał informacyjny o konsumpcji wieprzowiny, tekst popularnonaukowy o Boliwii; artykuły prasowe.
Cele kształcenia
Wyrobienie umiejętności posługiwania się środkami językowymi na poziomie B2+.
Przyswajanie i opanowanie słownictwa z zakresu tematów określonych w treściach kształcenia.
Rozumienie wypowiedzi dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+.
Tworzenie wypowiedzi ustnych w formie ciągu zwrotów i zdań dotyczących tematów określonych w treściach kształcenia na poziomie B2+.
Rozumienie tekstów oraz odnajdywanie konkretnych informacji w tekstach dotyczących obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+.
Tworzenie tekstów składających się ze złożonych wyrażeń i zdań, w których student wypowiada się na tematy omawiane na zajęciach.
Rozwinięcie umiejętności komunikacji i pracy w grupie.
Rozwinięcie umiejętności samooceny i samodzielnej pracy nad językiem.
Kierunek studiów
FILOLOGIA ROMAŃSKA
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Dyskusja
Praca z tekstem
Gra dydaktyczna/symulacyjna
Rozwiązywanie zadań (np.: obliczeniowych, artystycznych, praktycznych)
Metoda ćwiczeniowa
Metoda projektu
Demonstracje dźwiękowe i/lub video
Metody aktywizujące (np.: „burza mózgów”, technika analizy SWOT, technika drzewka decyzyjnego, metoda „kuli śniegowej”, konstruowanie „map myśli”)
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
W trybie zdalnym wszystkie kolokwia i zadania zostaną przeprowadzone za pomocą aplikacji MS Teams.
Poziom przedmiotu
II stopień
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
II rok
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Osiągnięcie efektów kształcenia modułu z poprzedniego semestru poprzez zdanie egzaminu.
Poziom kompetencji językowej B2
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
posługuje się nabytymi środkami językowymi na poziomie B2+ i stopniowo dodaje do nich nowe, rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji.
rozumie wypowiedzi dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+; np. nagrania z podręcznika, radia, telewizji.
tworzy wypowiedzi ustne w formie ciągu zwrotów i zdań dotyczących tematów określonych w treściach kształcenia na poziomie B2+. Stosuje słownictwo z zakresu tematów określonych w treściach kształcenia, wzbogacając je o nowe jednostki leksykalne.
rozumie teksty pisemne oraz odnajduje w nich konkretne informacje dotyczące obszarów tematycznych omawianych na zajęciach na poziomie B2+, np. artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których są prezentowane określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką.
Redaguje szczegółowe teksty na tematy związane z jego zainteresowaniami; teksty rozważające argumenty za i przeciw; listy w których przekazuje informacje otrzymane os od osób trzecich.
Współpracuje, posiada zdolność pracy w grupie.
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Termin egzaminu: podany na stronie Instytutu Filologii Romańskiej w ciągu 14 dni od rozpoczęcia zajęć.
Kryteria oceniania:
- obecność na zajęciach (w trybie zdalnym za pomocą aplikacji MS Teams)
- aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach podczas zajęć
- wykonywanie ćwiczeń powtórkowych poza zajęciami
- oddawanie na czas wszystkich zadań wyznaczonych przez prowadzącego
- zdanie końcowego kolokwium zaliczeniowego (pisemnego) w wyznaczonym terminie.
Uwaga! W trybie zdalnym wszystkie kolokwia i zadania zostaną przeprowadzone za pomocą aplikacji MS Teams.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Corpas, J., Garmendia, A., Soriano, C. Aula Internacional 4 Nueva Edición, Difusión
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA NA ROK AKADEMICKI 2020/2021
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: ● obecność na zajęciach, ● aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach podczas zajęć, ● wykonywanie ćwiczeń powtórkowych poza zajęciami, ● oddawanie na czas wszystkich zadań wyznaczonych przez prowadzącego, ● zaliczenie kolokwiów w trakcie semestru w wyznaczonym terminie, ● zdanie końcowego kolokwium zaliczeniowego (pisemnego) w wyznaczonym terminie.
Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego, student / studentka najpierw musi uzyskać zaliczenie. Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu semestru, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. Data końcowego kolokwium zaliczeniowego: 1.02.2021 (pisemne) Wystawienie oceny z końcowego kolokwium zaliczeniowego: 8.02.2021 Poprawa zaliczenia: 16.04.2021 Data egzaminu pisemnego i ustnego: 16.02.2021 Poprawa egzaminu: 24.04.2021 Minimalny poziom znajomości języka na początku semestru: B1 Minimalny poziom znajomości języka wymagany do zaliczenia przedmiotu na końcu semestru: B2
|
W cyklu 2021/SZ:
KRYTERIA ZALICZENIA NA ROK AKADEMICKI 2020/2021
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student / studentka jest zobowiązany/a do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, angażowania się we wszystkie ćwiczenia i brania czynnego udziału w zadaniach zarówno ustnych jak i pisemnych. Podczas zajęć zdalnych, odbywających się on-line, będzie brana pod uwagę obecność oraz aktywne uczestnictwo w wideokonferencjach oraz wykonywanie i oddawanie w ustalonym terminie i trybie wszystkich wyznaczonych w ramach danego przedmiotu zadań, zgodnie z wytycznymi prowadzącego/prowadzącej zajęcia. Jeśli nieobecności studenta / studentki na zajęciach przekroczą 50% (bez względu na przyczynę), nie będzie miał on / ona prawa do otrzymania zaliczenia z przedmiotu. Dopuszcza się jedną nieusprawiedliwioną nieobecność w semestrze na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia. Nie istnieje możliwość odrabiania zajęć w formie dodatkowych spotkań z prowadzącym / prowadzącą lub w formie wykonywania dodatkowych zadań. Kryteria zaliczenia przedmiotu: ● obecność na zajęciach, ● aktywne uczestnictwo we wszystkich ćwiczeniach i zadaniach podczas zajęć, ● wykonywanie ćwiczeń powtórkowych poza zajęciami, ● oddawanie na czas wszystkich zadań wyznaczonych przez prowadzącego, ● zaliczenie kolokwiów w trakcie semestru w wyznaczonym terminie, ● zdanie końcowego kolokwium zaliczeniowego (pisemnego) w wyznaczonym terminie.
Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego, student / studentka najpierw musi uzyskać zaliczenie. Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Wszyscy studenci / studentki, również ci, którzy mają indywidualną organizację studiów lub studiują dodatkowo na innym kierunku, są zobowiązani/zobowiązane do stawienia się na zaliczeniu lub egzaminie w pierwszym wyznaczonym terminie. Nieobecność na zaliczeniu bądź egzaminie bez przedstawienia w ciągu 7 dni od ich daty zwolnienia lekarskiego, skutkuje otrzymaniem oceny niedostatecznej. Student / studentka w takim przypadku ma prawo do drugiego terminu w sesji poprawkowej. Studenci / studentki starający się o indywidualną organizację studiów (IOS) są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu semestru, oraz do uzasadnienia swojej prośby o uzyskanie IOS. Decyzję w tej sprawie podejmuje wykładowca, ustalając w przypadku decyzji pozytywnej dodatkowe warunki zaliczenia danego przedmiotu. Jeśli student / studentka stawi się pod koniec semestru, nie uzyska zaliczenia przedmiotu. Data końcowego kolokwium zaliczeniowego: 28.01.2022 (pisemne) Wystawienie oceny z końcowego kolokwium zaliczeniowego: 31.01.2022 Poprawa zaliczenia: 15.04.2022 Data egzaminu pisemnego i ustnego: termin podany na stronie Instytutu Filologii Romańskiej w ciągu 14 dni od rozpoczęcia zajęć (w sesji zimowej) Poprawa egzaminu: podany na stronie Instytutu Filologii Romańskiej w ciągu 14 dni od rozpoczęcia zajęć (w poprawkowej sesji zimowej) Minimalny poziom znajomości języka na początku semestru: B1 Minimalny poziom znajomości języka wymagany do zaliczenia przedmiotu na końcu semestru: B2
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: