Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: francuski 09-JK2F-3L-24
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
- słownictwo z zakresu następujących dziedzin życia codziennego: podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny czy przyjaciół, zakupów, otoczenia (miasto, dzielnica, środki transportu, zabytki), czasu wolnego i rozrywek, podróży, zdrowia, pracy, pozwalające na porozumiewanie się w rutynowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i typowe
- typy tekstów (do rozumienia ze słuchu i pisanych): komunikaty i ogłoszenia, reklamy, prospekty, rozkłady jazdy, proste listy prywatne, rozmowy prywatne i z kolegami z pracy, krótkie wywiady, rozmowy dotyczące usług (np. rezerwacja pobytu, rozmowa u lekarza), fragmenty reportaży
- ćwiczenia rozwijające rozumienie tekstu pisemnego i rozumienie ze słuchu
- zakresy tematyczne dla wypowiedzi ustnych: opis swojej rodziny, innych ludzi, warunków życia, swojego wykształcenia, ewent. swojej pracy, opis - codziennych rutynowych czynności, rzeczy lubianych i nielubianych, wydarzeń życia codziennego
- krótkie i proste notatki lub wiadomości wynikające z doraźnych potrzeb, napisanie listu prywatnego, na przykład dziękując komuś za coś, opis codziennych rutynowych czynności, rzeczy lubianych i nielubianych (np. krótka recenzja wydarzenia kulturalnego), wydarzeń życia codziennego (np. opowiadanie o minionym weekendzie)
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, np. osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych; wyodrębnia główne wątki wybranych programów TV i radiowych traktujących o sprawach bieżących pod warunkiem, że wypowiedzi są artykułowane wyraźnie i powoli
rozumie krótkie, proste teksty pisane z zakresu życia codziennego, odnajduje w nich konkretne, przewidywalne informacje
formułuje krótkie wypowiedzi ustne w formie ciągu prostych zwrotów i zdań dotyczących podstawowych dziedzin życia codziennego, takich jak tematy dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych
redaguje teksty składające się z prostych wyrażeń i zdań, by opisać sytuacje związane z życiem codziennym, zawierające informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, zakupów, otoczenia, pracy, podróżowania, rzeczy lubianych i nielubianych itp.
posługuje się podstawowymi środkami językowymi języka francuskiego - leksykalnymi, gramatycznymi, ortograficznymi i fonetycznymi zdefiniowanymi przez ESOKJ dla poziomu A2 dla języka francuskiego
stosuje bez większych potknięć słownictwo i struktury gramatyczne nabyte na pierwszym etapie kształcenia języka (poziom A1) zarówno w mowie, jak i w piśmie, wzbogacając je o nowe jednostki leksykalne i struktury
posiada wiedzę nt. wybranych aspektów kultury w krajach francuskiego obszaru językowego, jak spędzanie czasu wolnego, wybrane regiony Francji, problemy młodych ludzi, rzeczywistość wirtualna itp.
potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę
potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych
Kryteria oceniania
Metody:
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Projekt
Praca semestralna
Kryteria:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Chahi F., Denyer M., Gloanec A. (2018): Défi 1. Maison des Langues.
• Biras P., Denyer M., Gloanec A., Witta S. (2018): Défi 2. Maison des Langues.
• Barféty, M., Beaujoin, P. Compréhension orale A1, A2. CLE International, 2015.
• Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016.
• Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant. CLE International, 2018.
• Steele, R. Civilisation progressive du français, niveau intermédiaire. CLE International, 2010.
• Nagrania audio i wideo z mediów francuskojęzycznych, np. TV5 Monde, RFI, France 2 (2-4 minuty, akcent standardowy).
• Krótkie, proste teksty lub fragmenty tekstów użytkowych i prasowych w języku francuskim.
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na MS Teams. Zaliczenie z przedmiotu w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez UAM. |
W cyklu 2021/SZ:
Zajęcia odbywają się w formie zdalnej na MS Teams. Zaliczenie z przedmiotu w formie zdalnej z wykorzystaniem narzędzi rekomendowanych przez UAM. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: