Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe na poziomie zaawansowanym: angielski 09-JK2A-3M-22
W semestrze zimowym zajęcia obejmą następujące tematy:
1. Presentation skills
2. Crime & punishment (past and present)
3. Work-life balance
4. Freedom and slavery
5. Modern architecture and design
W ramach tych tematów studenci rozwijać będą słownictwo i wszystkie sprawności językowe (mówienie, słuchanie,
czytanie i pisanie). Co drugie zajęcia czwartkowe poświęcone będą rozwijaniu umiejętności pisania i zagadnieniom
gramatycznym: zdania warunkowe, mowa zależna w stronie biernej, przeszłość nierzeczywista (unreal past), określniki
ilościowe (quantifiers), inwersja. Kurs kładzie specjalny nacisk na prawidłową wymowę w języku angielskim, aby
wyeliminować negatywny wpływ cech języka kierunkowego oraz polskiego. Kurs jest oparty w większości na materiałach
autentycznych, a niektóre z nich nawiązują do bieżących wydarzeń.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
• wyraża różne stopnie pewności/niepewności w odniesieniu do zdarzeń historycznych
• wyraża preferencje/opinie na temat dzieła sztuki, krytykuje je i interpretuje
• opisuje ulubione dzieło sztuki/fotografię
• rozwija zarysowaną sytuację do formy opowiadania
• opisuje i objaśnia swoje uczucia oraz doświadczenia
• swobodnie wypowiada się na temat sytuacji hipotetycznych
• przygotowuje i przedstawia prezentację na temat związany z elementami kultury kraju anglojęzycznego lub kraju języka kierunkowego
Kryteria oceniania
Testy osiągnięć – 60%
• Oceny z zajęć, Moodle - 10%
• Prezentacja 10%
• Podcast – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Literatura
1/ Lindsay Clandfield & Amanda Jeffries. Global Advanced. Macmillan 2011
2/ Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
3/ Dowolny słownik języka angielskiego dla zaawansowanych (drukowany lub elektroniczny, np. www.macmillandictionary.com, www.ldoceonline.com,, www.oxfordlearnersdictionaries.com)
4/ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: