Język i kultura II - zintegrowane sprawności językowe: angielski 09-JK2A-3L-24
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: trudne sytuacje, kultura i pop kultura, problemy społeczno-polityczne krajów angielskiego obszaru językowego
Formy pisemne: akapit (description, process)
Wymowa: długie i krótkie samogłoski, dźwięczność, akcent wyrazowy i zdaniowy
Praca z materiałami autentycznymi (BBC, NPR, Radio America, itp.) i preparowanymi oraz z materiałami multimedialnymi w określonym zakresie tematycznym
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych typowych dla krajów angielskiego obszaru językowego
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
Inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą na tematy ogólne
Opisuje zdarzenia codzienne w rozmowie i w formie pisemnej z zachowaniem poprawności gramatycznej i leksykalnej
Poprawnie opisuje trudne sytuacje i towarzyszące im emocje, dzieła sztuki i elementy kultury współczesnej oraz zjawiska społeczno-polityczne
Formułuje i uzasadnia swoją opinię na zadane tematy
Rozróżnia i realizuje wybrane głoski oraz akcent wyrazowy i zdaniowy, potrafi odczytać zapis fonetyczny
Pisze akapit (description, process) zgodnie ze standardami języka akademickiego
Rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w mowie i w piśmie
Opracowuje i przedstawia efekty własnych dociekań
Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty o tematyce ogólnej
Rozumie wyraźne wypowiedzi ustne tego rodzaju, jeśli podane są w standardowej wymowie; potrafi prosić o wyjaśnienia i skomentować wypowiedź
Kryteria oceniania
Test
Praca pisemna
Ocena ciągła
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Zalecana literatura:
‒ Cambridge Vocabulary for First Certificate. Matthews Laura, Thomas Barbara. CUP 2007.
‒ Improve your skills for First (FCE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Macmillan 2014.
‒ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
‒ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: