Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe: włoski 09-JK1W-2M-12
Kurs obejmuje:
Słownictwo dotyczące określonych obszarów leksykalnych: czas wolny, opis osoby i przedmiotów, jedzenie, bar/ restauracja, pogoda, czas wolny.
Typy sytuacji komunikacyjnych – przedstawianie się, przyjęcie/ odmowa zaproszenia, zapytanie o godziny otwarcia sklepu, banku, złożenie zamówienia w barze, zorganizowanie wycieczki, wyrażenie zgody lub jej braku.
Elementy wiedzy związane z kulturą Włoch i z życiem codziennym.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/ka:
Rozumie bardzo krótkie wypowiedzi ustne i pisemne, potrafi wyrazić własną opinię na podany temat.
Potrafi sformułować prostą wypowiedź ustną na tematy codzienne dotyczące jego osoby i otoczenia, jedzenia, spędzania czasu wolnego, podróżowania, pogody.
Rozumie i wyodrębnia główne myśli i wątki zawarte w jasnej, sformułowanej w standardowej odmianie języka wypowiedzi na tematy dotyczące życia codziennego, dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny oraz przyjaciół, jedzenia, podróżowania, pogody.
Potrafi napisać krótki tekst związany z jego bezpośrednim otoczeniem, potrafi wypełnić formularz.
Potrafi opisać przedmioty i osoby.
Potrafi zrozumieć i przekazać informacje na temat życia codziennego Włochów, organizacji posiłków, zakupów, dnia pracy i zmieniającego się wizerunku rodziny włoskiej.
Potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę
Potrafi krytycznie ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka włoskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych.
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne. Kolokwium ustne. Test. Projekt
Zaliczenie pisemne i ustne.
Kryteria oceny:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne;
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne;
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami;
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i *społeczne, ale z licznymi błędami;
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne.
Literatura
Bozzone Costa, R. 2015. Nuovo Contatto A1+ A2.Corso di lingua e civiltà Italiano. Loescher Editore
Dominici, M. 2009. Dieci racconti. Edilingua
La Grassa, M. 2011. L’Italiano all’università 1. Edilingua: Roma (unità 1 – 9)
Latino, A. Muscolino, M. 2007. Gramatyka włoska dla wszystkich. Edilingua/ Nowela
Magnelli, S. 2009. Nuovo progetto italiano 1. A1 – A2. Quaderno degli esercizi. Edilingua: Roma
Marin, T. La prova orale. A1- B1. Edilingua: Roma
+ Materiali e giochi didattici (internet)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: