Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe: francuski 09-JK1F-2L-14
Kurs obejmuje: podstawowe słownictwo z następujących dziedzin: człowiek, dom, praca, życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy i usługi, podróżowanie i turystyka, sport, zdrowie
teksty: krótkie i proste teksty informacyjne, dotyczące uczącego się, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia, proste ogłoszenia, wskazówki, proste formularze, krótkie e-maile i nagrania audio i wideo
ćwiczenia rozwijające rozumienie tekstu pisemnego i rozumienie ze słuchu
sytuacje komunikacyjne: przedstawianie siebie i innych osób, pisanie pocztówek, krótkich e-maili z opisem wydarzeń życia codziennego, upodobań, planów, wydarzeń z przeszłości, składanie propozycji, akceptowanie i odrzucanie propozycji
podstawowe zasady ortograficzne – zapis podstawowego słownictwa i form gramatycznych określonych dla poziomu A1 ESOKJ dla języka francuskiego
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/ka:
rozumie proste i krótkie wypowiedzi ustne w standardowej odmianie języka, dotyczące uczącego się, jego rodziny i bezpośredniego otoczenia - polecenia, proste wskazówki, krótkie nagrania na automatycznej sekretarce, proste wypowiedzi nt. upodobań, prosty opis miejsca, krótkie dialogi na tematy związane z najbliższym otoczeniem
rozumie proste i krótkie wypowiedzi pisemne w standardowej odmianie języka – proste formularze, krótkie e-maile, zaproszenia, proste polecenia pisemne, proste teksty na pocztówkach, proste ogłoszenia, krótkie i proste teksty informacyjne i opisy
formułuje proste i krótkie wypowiedzi ustne, głównie przygotowane wcześniej – przedstawia siebie i inne osoby, mówi o planach na weekend, opowiada o minionym dniu, wyraża proste opinie, mówi o upodobaniach, opisuje najbliższe otoczenie
formułuje proste i krótkie wypowiedzi pisemne – w prosty sposób przedstawia siebie i inne osoby, pisze krótką pocztówkę, krótki
e-mail
reaguje w formie prostego tekstu pisanego w typowych sytuacjach – używa form grzecznościowych w korespondencji prywatnej, wypełnia prosty formularz, pisze proste pozdrowienia, zaproszenia, proponuje, akceptuje i odrzuca propozycje, dziękuje
posługuje się podstawowymi środkami językowymi języka francuskiego - zarówno leksykalnymi, jak i gramatycznymi, ortograficznymi, fonetycznymi zdefiniowanymi przez ESOKJ dla poziomu A1 dla języka francuskiego
posiada wiedzę nt. wybranych aspektów kultury w krajach francuskiego obszaru językowego, jak życie rodzinne i towarzyskie, żywienie, zakupy itp.
potrafi współpracować, posiada zdolność pracy w grupie i przejawia inicjatywę
potrafi ocenić swoje możliwości w zakresie znajomości języka francuskiego, dostrzega i koryguje własne błędy, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne. Kolokwium ustne. Test. Projekt. Praca semestralna.
Kryteria oceniania:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Barféty, M., Beaujoin, P. Compréhension orale A1, A2. CLE International, 2015.
Carlo, C., Causa, M. Civilisation progressive du français, niveau débutant. CLE International, 2010.
Crépieux, G. et autres. Vocabulaire essentiel du français A1/A2. Didier, 2016.
Miquel, C. Vocabulaire progressif du français, niveau débutant . CLE International, 2018.
Nagrania audio i wideo z mediów francuskojęzycznych, np. TV5 Monde, RFI, France 2 (1-2 minuty, akcent standardowy).
Krótkie, proste teksty lub fragmenty tekstów użytkowych i prasowych w języku francuskim.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: