Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe na poziomie zaawansowanym: angielski 09-JK1A-2M-12
Treści programowe dla przedmiotu:
Zakres tematyczny zajęć: kobiety w społeczeństwie, język a płeć, atrakcje turystyczne USA i UK, dzieciństwo, dziecko w świecie dorosłych, teorie naukowe i pseudonaukowe, edukacja artystyczna, „small talk” w języku angielskim.
Adaptacje filmowe wybranych dzieł literatury anglojęzycznej
Omówienie wybranych utworów literatury angielskiej i amerykańskiej,
Instytucje władzy – system prezydencki w USA vs. monarchia parlamentarna w UK.
Słownictwo z zakresu tematycznego, reguły dotyczące zapisu liczb w j. angielskim, porównania (similes)
Praca z tekstami pisanymi i z materiałami multimedialnymi o wyżej określonej tematyce
Gramatyka: rzeczowniki złożone, przedimki, zdania przydawkowe, imiesłowy, strona bierna, tryb łączący, czasowniki modalne, bezokolicznik i gerundium jako dopełnienie czasownika, zdania warunkowe, struktury emfatyczne
Formy pisemne: esej (problem solution) zgodnie ze standardami języka akademickiego i CV
Wymowa: formy mocne i słabe, wymawianie liczb, doskonalenie płynności i procesów mowy łączonej
Zadania dodatkowe: Podkast (45-minutowa audycja radiowa (streszczenie ustne + glosariusz 20-25 słów z objaśnieniami)
Praca projektowa: indywidualne blogi prowadzone przez uczestników kursu
(cały semestr)
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
prowadzi rozmowy oraz uczestniczy w dyskusjach o tematyce społecznej i rodzinnej, odnosi się do bieżących wydarzeń
uczestniczy w rozmowach nieformalnych z zachowaniem zasad uprzejmości obowiązujących w krajach angielskiego obszaru językowego
prawidłowo formułuje wypowiedzi ustne i pisemne zawierające liczby i dane statystyczne
konfrontuje i wymienia z partnerem informacje zaczerpnięte z różnych źródeł (literatura piękna, film)
pisze esej, CV, notatki na podstawie źródeł tekstowych i nagrań, post na blogu
czyta zaawansowane pod względem słownictwa i struktur gramatycznych teksty oraz opracowuje efekty własnych dociekań
potrafi słuchać ze zrozumieniem autentycznych materiałów audio i zapoznawać się z materiałem filmowym, pozyskiwać z nich informacje, dokonywać ich krytycznej oceny
płynnie prezentuje swoje opinie i wiedzę zdobytą z różnych źródeł (lektura, Internet, dyskusje) stosując zaawansowane słownictwo i struktury gramatyczne oraz naturalny rytm wypowiedzi
zna wybrane aspekty kultury angielskiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
Sposoby oceniania:
Test
Esej
Ustne zaliczenie podkastu
Ocena ciągła
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
dostateczny (dst; 3,0): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy, Felicity O'Dell. OUP 2007.
‒ Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Richard Side, Guy Wellman. Longman 1999.
‒ Oxford English Grammar Course: Advanced. Michael Swan and Catherine Walter. OUP 2011.
‒ Oxford Word Skills. Advanced. Ruth Gairns, Stuart Redman. OUP 2014.
‒ Improve your Skills: Listening & Speaking for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014
‒ Improve your Skills: Reading for Advanced (CAE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Hueber, Verlag GmbH & Co. KG. 2014
‒ Global Advanced. Lindsay Clandfield and Amanda Jeffries. Macmillan 2011.
‒ English Vocabulary in Use Advanced with Answers. Michael McCarthy and Felicity O'Dell. OUP 2007.
‒ Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
‒ Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: