Język i kultura I - zintegrowane sprawności językowe: angielski 09-JK1A-2L-14
Kurs obejmuje:
Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: czas wolny, człowiek a natura, mody i wizerunek z perspektywy kultury krajów anglojęzycznych.
Formy pisemne: akapit (topic sentence, development, conclusion, użycie spójników)
Wymowa: samogłoski długie i krótkie, spółgłoski zębowe i welarne. Zapis fonetyczny IPA.
Praca z materiałami autentycznymi (BBC, NPR, Radio America, itp.) i preparowanymi oraz z materiałami multimedialnymi w określonym zakresie tematycznym
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych typowych dla krajów angielskiego obszaru językowego
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w tworzeniu tekstów pisanych
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po ukończeniu kursu student/ka:
Inicjuje i prowadzi rozmowę z obcą osobą na tematy ogólne
Opisuje zdarzenia codzienne w rozmowie i w formie pisemnej z zachowaniem poprawności gramatycznej i leksykalnej
Poprawnie opisuje fotografie, miejsca, ludzi i czynności
Formułuje i uzasadnia swoją opinię na zadane tematy
Rozróżnia i realizuje wybrane głoski, potrafi odczytać zapis fonetyczny
Pisze akapit zgodnie ze standardami języka akademickiego
Rozróżnia i odpowiednio dobiera styl formalny i nieformalny w mowie i w piśmie
Opracowuje i przedstawia efekty własnych dociekań
Potrafi czytać ze zrozumieniem teksty o tematyce ogólnej lub sobie dobrze znanej
Rozumie wyraźne wypowiedzi ustne tego rodzaju, jeśli podane są w standardowej wymowie; potrafi prosić o wyjaśnienia
Kryteria oceniania
Test. Esej. Ocena ciągła.
Kryteria oceny:
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Cambridge Vocabulary for First Certificate. Matthews Laura, Thomas Barbara. CUP 2007.
Improve your skills for First (FCE). Malcolm Mann, Steve Taylore-Knowles. Macmillan 2014.
Dowolny słownik polsko angielski i angielsko polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: