Językoznawstwo skandynawskie 09-JEZSKAND-11
Prezentacja wiedzy na temat zagadnień podejmowanych przez współczesne językoznawstwo skandynawskie
Prezentacja wiedzy na temat powiązań językoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi
Prezentacja wybranych zagadnień z zakresu skandynawskiego językoznawstwa porównawczego
Zapoznanie z literaturą przedmiotu
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
ma poszerzoną wiedzę na temat współczesnego językoznawstwa skandynawskiego
ma poszerzoną wiedzą o powiązaniach językoznawstwa z innymi dziedzinami wiedzy i dyscyplinami naukowymi
zna wybrane zagadnienia komparatystyki językowej
zna podstawową literaturę przedmiotu i potrafi odnosić się do niej w sposób krytyczny
potrafi referować wyznaczone teksty i podejmować dyskusję z ich treścią
potrafi odnosić tezy ogólne do znanych sobie zjawisk w językach skandynawskich
Kryteria oceniania
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego efektu kształcenia
F: Ocena dyskusji w grupie
P: Egzamin
Przykładowe pytania/zadania służące ocenie osiągnięcia opisanych efektów kształcenia.
1. Omów zagadnienie interioryzacji pisma
2. Omów użycie kolorów w języku szwedzkim i polskim w ujęciu kognitywno-porównawczym
. Kryteria oceny
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Artykuły naukowe i materiały dydaktyczne w językach skandynawskich, niemieckim, angielski, polskim
Bandle, Oskar et.al. (red.). 2002. The Nordic Languages. Vol 1-2. Berlin: Walter de Gruyter
Benediktsson Hreinn (ed.). 1970. The Nordic Languages and Modern Linguistics, Reykjavik
Duranti, Alessandro (ed.). 2001. Linguistic Anthropology. A Reader. Blackwell Publishing.
Wierzbicka, Anna. 1999. Język – umysł – kultura. Wybór prac pod red. Jerzego Bartmińskiego, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: