Język europejski 09-JES-14
Przykładowe treści, oparte na podręczniku F. O'Dell, A. Broadhead Objective CAE, obejmują ćwiczenia dyskursywne, nagrania i teksty w obrębie siedmiu zakresów tematycznych (Ludzie i miejsca, Kontakty, Ścieżki kariery, Instrukcje, Zawody, Technologia komunikacyjna, Świat pracy); materiał leksykalny (związki frazeologiczne, słowa wieloznaczeniowe, idiomy, przedrostki i przyrostki, konotacje, słowotwórstwo); oraz zagadnienia gramatyczne (przyimki, przysłówki, tryb warunkowy, tryb łączący, czasowniki modalne, zdania względne, czasowniki frazowe, konstrukcje przyczynowo-skutkowe).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym
Czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty z różnych dziedzin
Potrafi pisać właściwie zorganizowane i spójne teksty w odpowiednim stylu i rejestrze
Rozumie większość rodzajów języka mówionego
Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów
Współpracuje w ramach grupy szanując i wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia
Kryteria oceniania
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego EK
Sprawdzenie na zajęciach podczas prowadzenia konwersacji oraz egzamin ustny
Sprawdzenie podczas pracy na zajęciach; ocenianie prac domowych
Rozmowa
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): bardzo dobra znajomość materiału; ocena z testu 90-100%;
dobry plus (+db; 4,5): jak wyżej, z nieznacznymi niedociągnięciami; ocena z testu 80-89%;
dobry (db; 4,0): możliwy szerszy zakres niedociągnięć: ocena z testu 70-79%;
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca znajomość materiału; ocena z testu 60-69%;
dostateczny (dst; 3,0): dostateczna znajomość materiału; ocena z testu 50-59%;
niedostateczny (ndst; 2,0): niedostateczna znajomość materiału; ocena z testu poniżej 50%.
Literatura
O'Dell, F., A. Broadhead.: Objective CAE (Second edition). CUP 2008.
Vince, M.: Advanced Language Practice. Heinemann.
Alexander, L.G.: Longman English Grammar. Longman. 1988.
Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann. 1992.
Walkowiak, Justyna. Read All About It! China. Poznań: Wyd. Naukowe UAM. 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: