Język europejski 09-JEJ-34
Przykładowe treści:
Zakres tematyczny: Muzyka (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: esej; materiał leksykalny: idiomy, związki frazeologiczne; gramatyka: stopnie prawdopodobieństwa)
Zakres tematyczny: Sztuka (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: idiomy, wyrażenia rzeczownikowe; gramatyka: konstrukcje imiesłowowe)
Zakres tematyczny: Życie w mieście (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: propozycja; materiał leksykalny: idiomy, przymiotniki złożone, negatywne konotacje; gramatyka: inwersja)
Zakres tematyczny: Postawy (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: idiomy, przedrostki, opisywanie wyglądu i osobowości; gramatyka: bezokoliczniki i rzeczowniki odsłowne)
Zakres tematyczny: Globalizacja (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: artykuł; materiał leksykalny: wyrażenia czasownikowe; gramatyka: formy przeszłe czasowników)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym wyższym
Czyta ze zrozumieniem i krytycznie analizuje długie i złożone teksty ogólne i akademickie
Potrafi pisać jasne, spójne i logicznie zorganizowane teksty w odpowiednim stylu i rejestrze
Rozumie każdy rodzaj języka mówionego
Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów ogólnych i akademickich
Współpracuje w ramach grupy szanując i wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia
Kryteria oceniania
Kolokwium pisemne
Esej
Ocena pracy na zajęciach
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
5,0 – pełne: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalające: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 – słabe: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Capel, A., W. Sharp.: Objective Proficiency (Second edition). CUP. 2008.
Vince, M.: Advanced Language Practice. Heinemann. 2009.
Alexander, L.G.: Longman English Grammar. Longman. 1988.
Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann. 1992.
Walkowiak, Justyna. Read All About It! Japan. Poznań: Wyd. Naukowe UAM. 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: