J. angielski (fakult.) 09-JEINF-24
Opis treści kształcenia
Zakres tematyczny: Skargi (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: sposoby wyrażania skarg; gramatyka: czasowniki frazowe). Pisanie: list oficjalny.
Zakres tematyczny: Informacje w mediach (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: homofony; gramatyka: wyrażenia łączące w zdaniu).
Zakres tematyczny: Metody badawcze (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: język oficjalny i potoczny; gramatyka: zdania podrzędnie złożone, zdania podrzędne okolicznikowe).
Zakres tematyczny: Zwiedzanie (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: idiomy; gramatyka: like, alike, as, so, such). Pisanie: opis miejsca.
Zakres tematyczny: Osobowość (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: wyrażenia i idiomy; gramatyka: emfaza). Pisanie: opis wydarzenia; cechy tekstu nieformalnego (potocyzmy/slang).
Zakres tematyczny: Podróż samolotem (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: słowotwórstwo; gramatyka: okoliczniki wyrażające stosunek mówiącego do treści).
Zakres tematyczny: Edukacja (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: kolokacje; gramatyka: rzeczowniki odsłowne a bezokoliczniki)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym
Czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty z różnych dziedzin
Potrafi pisać właściwie zorganizowane i spójne teksty w odpowiednim stylu i rejestrze
Rozumie większość rodzajów języka mówionego
Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów
Współpracuje w ramach grupy szanując i wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia.
Kryteria oceniania
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego EK
Sprawdzenie na zajęciach podczas prowadzenia konwersacji oraz egzamin ustny
Sprawdzenie podczas pracy na zajęciach; ocenianie prac domowych
Rozmowa
Skala ocen:
5,0 – pełne: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalające: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 – słabe: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
O'Dell, F., A. Broadhead.: Objective CAE (Second edition). CUP 2008.
Vince, M.: Advanced Language Practice. Heinemann. 2009.
Alexander, L.G.: Longman English Grammar. Longman. 1988.
Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann. 1992.
Walkowiak, Justyna. Read All About It! China. Poznań: Wyd. Naukowe UAM. 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: