Język europejski 09-JEIN-14
Zakres tematyczny: Ludzie i miejsca (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: związki frazeologiczne; gramatyka: tryby warunkowe)
Zakres tematyczny: Kontakty (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: listy nieformalne; materiał leksykalny: słowa wieloznaczeniowe; gramatyka: przyimki i przysłówki)
Zakres tematyczny: Ścieżki kariery (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: idiomy, wyrażenia czasownikowe; gramatyka: tryb łączący)
Zakres tematyczny: Instrukcje (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: esej; materiał leksykalny: przedrostki i przyrostki; gramatyka: czasowniki modalne)
Zakres tematyczny: Zawody (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: listy oficjalne; materiał leksykalny: konotacje; gramatyka: zdania względne)
Zakres tematyczny: Technologia komunikacyjna (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; materiał leksykalny: związki frazeologiczne, słowotwórstwo; gramatyka: czasowniki frazowe)
Zakres tematyczny: Świat pracy (ćwiczenia dyskursywne; nagrania; teksty; pisanie: raporty; materiał leksykalny: słowa wieloznaczeniowe; gramatyka: konstrukcje przyczynowo-skutkowe)
Efekty kształcenia
Student:
Posługuje się zasobem słownictwa i struktur gramatycznych na poziomie zaawansowanym
Czyta ze zrozumieniem wymagające dłuższe teksty z różnych dziedzin
Potrafi pisać właściwie zorganizowane i spójne teksty w odpowiednim stylu i rejestrze
Rozumie większość rodzajów języka mówionego
Konstruuje jasne i szczegółowe przygotowane i spontaniczne wypowiedzi ustne w szerokim zakresie tematów
Współpracuje w ramach grupy szanując i wykazując otwartość na opinie innych oraz nowe informacje i punkty widzenia.
Kryteria oceniania
Metody oceniania stopnia osiągnięcia założonego EK
Sprawdzenie na zajęciach podczas prowadzenia konwersacji oraz egzamin ustny
Sprawdzenie podczas pracy na zajęciach; ocenianie prac domowych
Rozmowa
Skala ocen:
5,0 – pełne: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobre: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalające: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
3,0 – słabe: wiedza, umiejętności oraz kompetencje personalne i społeczne
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
O'Dell, F., A. Broadhead.: Objective CAE (Second edition). CUP 2008.
Vince, M.: Advanced Language Practice. Heinemann. 2009.
Alexander, L.G.: Longman English Grammar. Longman. 1988.
Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann. 1992.
Walkowiak, Justyna. Read All About It! China. Poznań: Wyd. Naukowe UAM. 2004.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: