Język angielski specjalistyczny 09-JAS-ILS-22
Opis treści kształcenia
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Wydarzenia polityczne)
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Gospodarka)
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Konflikty zbrojne na świecie)
Powtórzenie materiału – prezentacje Power Point studentów
Wzorce podstawowych tekstów pisemnych (Dokumenty apelatywne)
Wzorce podstawowych tekstów pisemnych (Dokumenty sprawozdawcze)
Wzorce podstawowych tekstów pisemnych (np. język perswazji w miejscu pracy)
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Nowe technologie)
Newsletter 2
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Czyta ze zrozumieniem teksty specjalistyczne na poziomie C1
Rozumie za słuchu teksty specjalistyczne na poziomie C1
Płynnie wypowiada się na zagadnienia zawodowe z wykorzystaniem fachowego słownictwa
Prowadzi prezentację/spotkanie w języku angielskim dotyczące spraw zawodowych
Poprawnie i jasno formułuje swoje myśli na piśmie z uwzględnieniem wymogów stawianych dokumentom biurowym lub innym tekstom zawodowym
Integruje wszechstronne umiejętności językowe z wiedzą specjalistyczną w sytuacjach zawodowych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek przygotować 1 indywidualną relację z bieżących wydarzeń polityczno- ekonomicznych, przygotować prezentację w Power Point, napisać dwa teksty specjalistyczne oraz w grupie opracować Newsletter.
Do oceniania prezentacji, prac pisemnych i kartkówek mogących być przeliczonych na wartości wyrażone w liczbach będzie stosowana następująca skala:
0-50,9% - ocena niedostateczna
51-60% - ocena dostateczna
60,1-70% - ocena dostateczna plus
70,1 -80% - ocena dobra
80,1 -90% - ocena dobra plus
90,1-100% - ocena bardzo dobra
W przypadkach oceniania bogactwa słownictwa specjalistycznego, logiki i spójności tekstu, poprawności gramatycznej skala wynosi:
Ocena niedostateczna: posługiwanie się językiem obcym na poziomie niższym niż C1, niezadawalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; brak specjalistycznego słownictwa;
Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem obcym na poziomie zbliżonym do C1, zadawalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie, rzadkie użycie słownictwa specjalistycznego
Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem obcym na poziomie zbliżonym do C1, zadawalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; zadowalające użycie słownictwa specjalistycznego;
Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem obcym na poziomie C1, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; wystarczające użycie słownictwa specjalistycznego;
Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; użycie słownictwa specjalistycznego zbliżone do zawodowego komunikatora;
Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru; użycie słownictwa specjalistycznego w stopniu wysokim zbliżone do zawodowego komunikatora;
Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy), zaangażowanie w przygotowanie projektów.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: