Język angielski specjalistyczny 09-JAS-ILS-12
Opis treści kształcenia
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Matematyka, statystyka, grafika)
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Chemia)
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Geografia i kartografia: mapy i diagramy)
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Środowisko naturalne i zrównoważony rozwój)
Podstawowa specjalistyczna leksyka i struktury (Budownictwo i materiały budowlane)
Powtórzenie materiału – prezentacje Power Point studentów
Wzorce podstawowych tekstów pisemnych (np. dokumenty biurowe)
Wzorce podstawowych tekstów mówionych (np. working meeting, raport)
Newsletter 1
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Czyta ze zrozumieniem teksty specjalistyczne na poziomie C1
Rozumie za słuchu teksty specjalistyczne na poziomie C1
Płynnie wypowiada się na zagadnienia zawodowe z wykorzystaniem fachowego słownictwa
Prowadzi prezentację/spotkanie w języku angielskim dotyczące spraw zawodowych
Poprawnie i jasno formułuje swoje myśli na piśmie z uwzględnieniem wymogów stawianych dokumentom biurowym lub innym tekstom zawodowym
Integruje wszechstronne umiejętności językowe z wiedzą specjalistyczną w sytuacjach zawodowych
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek przygotować 2 indywidualne relacje z bieżących wydarzeń polityczno- ekonomicznych i jedną mini prezentację z dostępnych narzędzi wspomagających pracę filologa w miejscu pracy, przygotować prezentację w Power Point, napisać dwa teksty specjalistyczne oraz w grupie opracować Newsletter.
Do oceniania prezentacji, prac pisemnych i kartkówek mogących być przeliczonych na wartości wyrażone w liczbach będzie stosowana następująca skala:
0-50,9% - ocena niedostateczna
51-60% - ocena dostateczna
60,1-70% - ocena dostateczna plus
70,1 -80% - ocena dobra
80,1 -90% - ocena dobra plus
90,1-100% - ocena bardzo dobra
W przypadkach oceniania bogactwa słownictwa specjalistycznego, logiki i spójności tekstu, poprawności gramatycznej skala wynosi:
Ocena niedostateczna: posługiwanie się językiem obcym na poziomie niższym niż C1, niezadawalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; brak specjalistycznego słownictwa;
Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem obcym na poziomie zbliżonym do C1, zadawalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie, rzadkie użycie słownictwa specjalistycznego
Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem obcym na poziomie zbliżonym do C1, zadawalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; zadowalające użycie słownictwa specjalistycznego;
Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem obcym na poziomie C1, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; wystarczające użycie słownictwa specjalistycznego;
Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie; użycie słownictwa specjalistycznego zbliżone do zawodowego komunikatora;
Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru; użycie słownictwa specjalistycznego w stopniu wysokim zbliżone do zawodowego komunikatora;
Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy), zaangażowanie w przygotowanie projektów.
Literatura
Zalecana literatura
Aktualny wybór materiałów autentycznych (teksty fachowe, artykuły prasowe, nagrania wideo i audio)
www. market-leader.net (teaching and learning resources)
Ashley, A. 1998. Handbook of commercial correspondence. Oxford: OUP
Cap, P, Szubko, W. et al. 2001. Poland in the press. Łódź: Piątek Trzynastego.
Cory, H. 2005. Advanced writing. Oxford: Oxford University Press
Cotton, D., Falvey D., Kent S. (2007). Market Leader Intermediate I Upper intermediate. Harlow: Pearson Education Limited
Dzierżanowska H., Douglas Kozłowska Ch., (1993). Selected English Collocations, Warszawa
Emmerson, P., Hamilton, N. 2005. Five-minute activities for business English. Cambridge: CUP.
Evans. V. 2000. Successful writing. Proficiency. Newbury: Express Publishing.
Flower, J. 2000. Build your business vocabulary. Boston: Thomson
Johnson C., (2000). Market Leader Banking and Finance Business English, Harlow: Pearson Education Limited
Mascull, B. Business vocabulary in use. Advanced. Cambridge: CUP
Matula, D. 2002. English through news. Warszawa: Rea.
Nisberg J., (1998). The Random House Handbook of Business Terms, New York: Random House
Świda, D. 2000. English for business and politics. Warszawa: Poltext
Thomas, B.J. 1989. Advanced vocabulary and idioms. Harlow: Longman
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: