Język angielski 09-JANGZ-KZZI-14
Z uwagi na zakładaną znajomość języka wśród studentów na poziomie zaawansowanym, kurs jest oparty na treściach nauczanych w języku angielskim. Oznacza to, że wiele różnych aspektów komunikacji jest nauczane w języku angielskim.
Pierwszy z bloków tematycznych obejmuje wprowadzenie do badań międzykulturowych: definicje kultury, miejsce kultury w życiu człowieka, przejawy kultury, trudności w określaniu wartości kulturowych oraz przegląd wymiarów kultury i ich wpływu na społeczności (oraz jak różne społeczności wpływają na siebie).
Kolejny z bloków tematycznych jest oparty na praktycznych pytaniach dotyczących komunikacji międzyludzkiej.
Obejmuje zagadnienia tj.: strategie komunikacji, znaczenie presupozycji i różnych światopoglądów oraz sposobów ich pogodzenia.
Kolejny z bloków tematycznych jest poświęcony problematyce Społeczności Głuchych.
Obejmuje w szczególności zagadnienia tj.: Społeczność Głuchych w Polsce oraz znaczenie języka migowego dla tożsamości Głuchych.
Kolejne z bloków tematycznych są dobrane częściowo na podstawie zainteresowań studentów i/lub w oparciu o aktualne wiadomości i wydarzenia z Polski i zagranicy.
Materiały audiowizualne nawiązujące do tematyki konwersatoriów są wykorzystywane w ramach prowadzonych konwersatoriów (ze stosownymi objaśnieniami).
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Posiada umiejętność czytania literatury angielskojęzycznej w oryginale, tekstów popularno-naukowych i specjalistycznych
Nie ma żadnych trudności w rozumieniu wypowiedzi mówionej, w rozmowie bezpośredniej i za pośrednictwem mediów
Potrafi wyrażać swoje myśli płynnie, spontanicznie i precyzyjnie, subtelnie stosując odcienie znaczeń, potrafi dowolnie przeformułować wypowiedź, potrafi swobodnie i poprawnie stosować wyrażenia idiomatyczne i kolokwializmy
Potrafi redagować w sposób urozmaicony pod względem leksykalnym i gramatycznym kompleksowe teksty
Posiada nawyk regularnego informowania się o bieżących wydarzeniach politycznych, gospodarczych i kulturalnych, tym samym ma rozszerzoną wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
Obecność na poziomie co najmniej 80% wszystkich konwersatoriów, aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz pozytywny wynik pisemnego egzaminu końcowego.
Literatura
Materiały, przygotowane przez prowadzącego na temat:
- badań międzykulturowych, w szczególności na podstawie prac autorstwa Geert Hofstede,
- komunikacji stosowanej , w szczególności na podstawie prac autorstwa Suzette Haden Elgin,
- mniejszości językowych , w szczególności polskiego języka migowego, na podstawie prac autorstwa prowadzącego konwersatoria.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: