Język angielski 09-JANGL-16
Opis treści kształcenia:
Słownictwo z następujących tematów:
Pierwszy kontakt – wiek, język, mowa ciała, zwyczaje; Turystyka – popularne miejsca i ich atrakcje turystyczne; Metody komunikowania się; Ścieżki kariery zawodowej; Mnemotechniki; Przepisy kulinarne; Wymarzony zawód/ wymarzona praca; Korespondencja biznesowa; Technologia komunikacyjna; Świat pracy – psychologia sukcesu; Wynalazki; Teksty akademickie – socjolingwistyka, historia, ekonomia, prawo, psychologia; Zmiany społeczne; Moda; Marzenia; Środki komunikacji – język reklamy; Rozwój języka; Życie rodzinne; Nałogi; Związki; Parapsychologia; Horoskopy/ cechy charakteru; Szpiegostwo; Tatuaże; Biznes; Egzaminy
Zagadnienia gramatyczne:
Rodzaj rzeczownika, wybrane formy męskie i żeńskie; Formy dzierżawcze rzeczownika; Wybrane zagadnienia dotyczące liczby mnogiej i pojedynczej rzeczowników angielskich; Uzgodnienie podmiotu z orzeczeniem – szczególne przypadki; Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne; Typowe kolokacje będące wyrażeniami ilościowymi; Użycie przedimków z rzeczownikami pospolitymi i nazwami własnymi; Określenia ilościowe; Zaimki; Czasowniki modalne i inne wyrażenia modalne; Wyrażanie relacji czasowych w języku angielskim (czasy); Strona bierna; Zdania warunkowe/ Inwersja w zdaniach warunkowych; Konstrukcje: wish/ if only, It’s time, would rather/ would sooner; Czasowniki modalne; Zdania względne; Czasowniki złożone z partykułą (phrasal verbs); Przyimki
Lektura: powieść anglojęzyczna o objętości ok. 200 stron
Podstawowe reguły dotyczące fonetyki języka angielskiego
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach pisanych na tematy konkretne i abstrakcyjne
Rozumie dyskusję i inne teksty mówione na tematy konkretne i abstrakcyjne
Potrafi porozumiewać się płynnie i spontanicznie w stylu dostosowanym do kontekstu oraz z dbałością o poprawność swojej wypowiedzi, również z rodzimym użytkownikiem języka angielskiego
Potrafi formułować przejrzyste i spójne wypowiedzi pisemne w szerokim zakresie tematów oraz z dbałością o poprawność języka. Potrafi zredagować ćwiczone formy pisemne w stylu dostosowanym do kontekstu sytuacyjnego.
Opanował poprawną wymowę i intonację zdaniową języka angielskiego
Ma podstawową wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego
Kryteria oceniania
Zaliczenie wszystkich testów cząstkowych oraz zaliczenia lektury obowiązkowej, ustnych prezentacji, wypracowań.
Możliwe 2 nieusprawiedliwione nieobecności w semestrze.
Końcowa ocena na podstawie wyniku egzaminu końcowego.
Literatura
Podstawowa:
Foley, M. and D. Hall. 2012. MyGrammarLab Advanced. Harlow: Pearson.
Jasińska, B., Jaślan, J. and M. Woytowicz-Neymann. 1997. Język Angielski. Repetytorium Gramatyczne z ćwiczeniami. Warszawa: PWN.
Thomson, A.J. and A. V. Martinet 1986. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press.
O'Dell Felicity, Broadhead, Annie. 2012. Objective Advanced (4th edition) . Cambridge: Cambridge University Press.
Dodatkowa:
Alexander, L. G. 1988. Longman English Grammar. Harlow: Longman.
Bywater, F.V.B. 1982. A Proficiency Course in English. London: Nelson.
Swan, M. 1996. Practical English Usage (2nd edition). Oxford: Oxford University Press.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: