Język angielski w biznesie 09-JAB-ILS-11
Opis treści kształcenia:
Podstawowa leksyka z zakresu języka biznesu (np. charakterystyka przedsiębiorstwa, marketing, finansowanie przedsiębiorstw, działalność przedsiębiorstwa, zatrudnienie, zarządzanie).
Różnice językowe oraz kulturowe w typowych działaniach komunikacyjnych w j.polskim i angielskim w obszarze biznesu.
Teksty pisemne tradycyjne i elektroniczne charakterystyczne dla języka biznesu (np. umowa, rachunek, wezwanie do zapłaty, zamówienie, i in.).
Teksty mówione z zakresu biznesu w języku angielskim (np. prezentacja, negocjacje, rozmowy telefoniczne, socjalizacja, i in.).
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Rozumie podstawowe znaczenia zawarte w ustnych i pisemnych przekazach z zakresu biznesu
Formułuje w języku angielskim i polskim proste wypowiedzi ustne i pisemne z zakresu biznesu
Zna uwarunkowania kulturowe komunikacji biznesowej w j. polskim i angielskim
Potrafi samodzielnie korzystać z właściwych źródeł informacji i korpusów językowych
Śledzi bieżące zmiany w języku angielskim w biznesie oraz potrafi aktualizować swoją wiedzę w tym zakresie.
Kryteria oceniania
a) Testy
bdb 92-100%
db+ 85-91%
db 76%-84%
dst+ 68-75%
dst 60%-67%
ndst 0-59%
b) Kryteria oceny prezentacji ustnej : adekwatne słownictwo, poprawność gramatyczna, płynność wypowiedzi, wymowa
Literatura
Cotton, D., Falvey, D., Kent, S. 2005. Market Leader. London: Longman – Pearson Education
Emmerson, P. 2004. Email English. Macmillan.
Hughes, J. 2006. Telephone English. Macmillan.
Mascull, B.2002. Business Vocabulary in Use. Cambridge: CUP.
McCarthy, M., McCarten J., Clark, D., Clark, R. 2009. Grammar for Business. Cambridge: CUP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: