Język angielski akademicki 09-JAA-ILS-22
Opis treści kształcenia:
- Dyskurs psychologiczny i socjologiczny.
- Formułowanie definicji i stosowanie hipotez w analizie tekstów i danych w angielskim dyskursie akademickim.
- Komunikacja niewerbalna: język ciała. Doskonalenie umiejętności formułowania problemów w angielskim dyskursie akademickim.
- Język dotyku, przestrzeni i artefaktów.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia hipotez w angielskim dyskursie akademickim.
- Ciało, umysł i zdrowie. Przeprowadzanie logicznej analizy przyczynowo-skutkowej w angielskim dyskursie akademickim.
- Fazy życia-dorastanie. Zbieranie i analiza i synteza danych.
- Fazy życia. Angielska prezentacja akademicka.
- Krytyczna analiza tekstów źródłowych w angielskim dyskursie akademickim.
- Przeprowadzanie logicznego wnioskowania i spójnej argumentacji w angielskim dyskursie akademickim.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- Przeprowadza logiczne wnioskowanie i spójna argumentację w angielskim dyskursie akademickim;
- charakteryzuje i rozpoznaje cechy dyskursu akademickiego;
- formułuje hipotezy, definicje i argumenty z wykorzystaniem środków językowych i komunikacyjnych charakterystycznych dla angielskiego dyskursu akademickiego;
- potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów w angielskim dyskursie akademickim;
- umie krytycznie odnieść się do danych i tekstów w angielskim dyskursie akademickim;
- kompetentnie analizuje i syntezuje dane;
- skutecznie posługuje się gatunkami akademickimi takimi jak prezentacja, konsultacja, wywiad i dyskusja.
Literatura
Zalecana literatura
Alexander, L. G. 1997. Essay and Letter Writing. London: Longman.
Espereth, M. 1999. Academic Encounters. Listening. Content Focus. Human Behavior. Cambridge: CUP.
Macpherson, R. 1994. University English. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne iPedagogiczne.
Macpherson, R. 1996. English for Writers and Translators. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Numrich, C. 2002. Raise the Issues: An Integrated Approach to Critical Thinking. Pearson-Longman.
Seal, B. 1997. Academic Encounters. Reading, Study Sill, and Writing. Content Focus: Human Behaviour. Cambridge: CUP.
Autentyczne teksty akademickie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: