Język angielski akademicki 09-JAA-ILS-12
Opis treści kształcenia:
- Pojęcie stresu – interpretacje psychologiczne, źródła i konsekwencje stresu.
- Pojęcie inteligencji w psychologii i edukacji – problematyka predyspozycji i uzdolnień.
- Różnorodność typów inteligencji – związki miedzy inteligencją a płcią i wiekiem.
- Przyjaźń i miłość – cechy, rodzaje i interpretacje relacji.
- Specyfika wieku dojrzewania i problemy dorosłości.
- Charakterystyka eseju jako formy wypowiedzi pisemnej w dyskursie akademickim.
- Krytyczna analiza tekstów źródłowych w angielskim dyskursie akademickim.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- przeprowadza logiczne wnioskowanie i spójną argumentację w angielskim dyskursie akademickim;
- charakteryzuje i rozpoznaje cechy dyskursu akademickiego;
- formułuje hipotezy, definicje i argumenty z wykorzystaniem środków językowych i komunikacyjnych charakterystycznych dla angielskiego dyskursu akademickiego;
- potrafi korzystać ze zdobytej wiedzy przedmiotowej w celu formułowania i analizy problemów w angielskim dyskursie akademickim;
- umie krytycznie odnieść się do danych i tekstów w angielskim dyskursie akademickim;
- kompetentnie analizuje i syntezuje dane;
- skutecznie posługuje się gatunkami akademickimi.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
5.0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Zalecana literatura:
Alexander, L. G. 1997. Essay and Letter Writing. London: Longman.
Espereth, M. 1999. Academic Encounters. Listening. Content Focus. Human Behavior. Cambridge: CUP.
Macpherson, R. 1994. University English. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Macpherson, R. 1996. English for Writers and Translators. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Numrich, C. 2002. Raise the Issues: An Integrated Approach to Critical Thinking. Pearson-Longman.
Seal, B. 1997. Academic Encounters. Reading, Study Sill, and Writing. Content Focus: Human Behaviour. Cambridge: CUP.
Autentyczne teksty akademickie
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: