Język angielski 09-JA-ZU12
Praktyczna znajomość gramatyki języka angielskiego w zakresie czasów gramatycznych oraz pozostałych konstrukcji i form gramatycznych
Kurs podręcznikowy - doskonalenie sprawności rozumienia tekstu czytanego, rozumienia ze słuchu, mówienia i pisania, rozbudowywanie wiedzy leksykalnej i gramatycznej.
Analiza tekstu - rozwijanie umiejętności rozumienia różnorodnych tekstów słuchanych i czytanych zintegrowane z rozwijaniem słownictwa.
Słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim. Rozbudowywanie wiedzy leksykalnej z zakresu różnych zagadnień życia codziennego.
Analiza materiałów audiowizualnych.
Zrozumienie istoty różnorodności kulturowej w świecie i potrzeby stosowania zasad zachowania wynikających z szacunku i życzliwości wobec przedstawicieli innych kultur.
Uzmysłowienie konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz samokształcenia w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
student/ka potrafi posługiwać się rozwiniętym zasobem środków językowych (leksykalnych i gramatycznych)
Rozumie i potrafi analizować pisemne oraz teksty słuchane
Tworzy zróżnicowane wypowiedzi pisemne
Reaguje ustnie w sposób zrozumiały w różnorodnych sytuacjach
Zna i potrafi praktycznie zastosować czasy gramatyczne oraz pozostałe konstrukcje i formy gramatyczne
Zna podstawowe słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim
Korzysta ze źródeł literaturowych
Potrafi współpracować z grupą przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji
Potrafi przygotowywać i prezentować dłuższe wypowiedzi wystąpienia ustne w języku angielskim o różnorodnej tematyce
Ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałego doskonalenia
Właściwie rozpoznaje możliwości i ograniczenia wynikające z uzyskanych kompetencji językowych
Wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur
Potrafi właściwie analizować konkretne zjawiska językowe i kulturowe
Kryteria oceniania
Wypowiedzi podczas zajęć
Prace pisemne
Prezentacja artykułu
Test
Prezentacja multimedialna
Kolokwium pisemne
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne
3,5 – zadawalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne, z licznymi niedociągnięciami
3,0 – zadawalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne, z licznymi błędami
2,0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności oraz kompetencje społeczne
100% - 90% → 5,0
89% - 86% → 4,5
85% - 75% → 4,0
74% - 71% → 3,5
70% - 60% → 3,0 (60% - próg zaliczeniowy)
59% - 0 → 2,0
Literatura
1. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File upper-intermediate. Oxford University Press
2. Crace, A, Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English upper-intermediate. Pearson Longman
3. Vince, M., First Certificate Language Practice. Macmillan
4. Vince, M., Advanced Language Practice. Macmillan
5. Murphy, R., Essential Grammar in Use. Cambridge University Press
6. Murphy, R., English Grammar in Use. Cambridge University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: