Język angielski 09-JA-ZL44
Praktyczna znajomość gramatyki języka angielskiego w zakresie czasów gramatycznych oraz pozostałych konstrukcji i form gramatycznych
Kurs podręcznikowy - doskonalenie sprawności rozumienia tekstu czytanego, rozumienia ze słuchu, mówienia i pisania, rozbudowywanie wiedzy leksykalnej i gramatycznej.
Analiza tekstu - rozwijanie umiejętności rozumienia różnorodnych tekstów słuchanych i czytanych zintegrowane z rozwijaniem słownictwa.
Słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim - rozbudowywanie wiedzy leksykalnej z zakresu typowych zagadnień życia codziennego.
Analiza materiałów audiowizualnych.
Zrozumienie istoty różnorodności kulturowej w świecie i potrzeby stosowania zasad zachowania wynikających z szacunku i życzliwości wobec przedstawicieli innych kultur.
Uzmysłowienie konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz samokształcenia w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student/ka potrafi:
Posługiwać się w miarę rozwiniętym zasobem środków językowych (leksykalnych i gramatycznych); Rozumie i potrafi analizować wypowiedzi pisemne oraz teksty słuchane; Tworzy krótkie wypowiedzi pisemne; Reaguje ustnie w sposób zrozumiały w typowych sytuacjach; Zna i potrafi praktycznie zastosować czasy gramatyczne oraz pozostałe konstrukcje i formy gramatyczne; Zna podstawowe słownictwo umożliwiające efektywną komunikację w języku angielskim
Korzysta ze źródeł literaturowych; Potrafi współpracować z grupą przyjmując różne role przy wykonywaniu wspólnych projektów i prowadzeniu dyskusji
Potrafi przygotowywać i prezentować wystąpienia ustne w języku angielskim; Ma świadomość posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności oraz konieczności ich stałego doskonalenia.
Właściwie rozpoznaje możliwości i ograniczenia wynikające z uzyskanych kompetencji językowych
Wykazuje się otwartością i tolerancją wobec innych kultur.
Kryteria oceniania
Prezentacja multimedialna
Wypowiedzi podczas zajęć
Prace pisemne
Prezentacja artykułu
Test
Kolokwium pisemne
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne,
100% - 90% → 5,0
89% - 86% → 4,5
85% - 75% → 4,0
74% - 71% → 3,5
70% - 60% → 3,0 (60% - próg zaliczeniowy)
59% - 0 → 2,0
Literatura
1. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File elementary. Oxford University Press
2. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File pre-intermediate. Oxford University Press
3. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File intermediate. Oxford University Press
4. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File upper-intermediate. Oxford University Press
5. Oxenden, C., Latham-Koening, C. New English File advanced. Oxford University Press
6. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English elementary. Pearson Longman
7. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English pre-intermediate. Pearson Longman
8. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English intermediate. Pearson Longman
9. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English upper-intermediate. Pearson Longman
10. Crace, A., Foley, M., Hall, D., Roberts, R. New Total English advanced. Pearson Longman
11. Vince, M., Elementary Language Practice. Macmillan
12. Vince, M., Intermediate Language Practice. Macmillan
13. Vince, M., First Certificate Language Practice. Macmillan
14. Vince, M., Advanced Language Practice. Macmillan
15. Murphy, R., Essential Grammar in Use. Cambridge University Press
16. Murphy, R., English Grammar in Use. Cambridge University Press
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: