Język angielski 09-Jęzob-24
Kurs obejmuje teksty i słownictwo z następującego zakresu tematycznego: Europa podzielona, Anglia za czasów rzymskich, sukces i szczęście.
Lektura: 1 artykuł (około 1500 słów) z bieżącej prasy, praca pisemna: streszczenie lektury i przygotowanie glosariusza z objaśnieniami.
Wymowa: akcent wyrazowy, ćwiczenia korekcyjne na samogłoski.
Praca na platformie Moodle (zadania leksykalno-gramatyczne, materiały multimedialne).
Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
-ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym obszaru kulturowego języka angielskiego
-rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych
-ma umiejętności językowe w zakresie drugiego języka obcego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu przynajmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
-potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym, komentować i relacjonować je stosując poprawne środki językowe
-relacjonuje zdarzenia przeszłe, buduje dłuższe wypowiedzi prezentując swoje opinie, poprawnie używa bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów
-używa wyrażeń odnoszących się do czasu oraz do trudnych doświadczeń
-potrafi posługiwać się technologiami informacyjnymi w procesie dydaktycznym
-angażuje rozmówcę w toczącą się dyskusję, komunikuje własne poglądy
Kryteria oceniania
• Obecność obowiązkowa
• Testy osiągnięć – gramatyka, słownictwo – 50%
• Praca pisemna + lektura – 30%
• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Literatura
1) Foley, M. i D. Hall. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson 2012.
2) O'Dell, Felicity i Michael McCarthy. 2012. English Vocabulary in Use - Upper-intermediate. (3rd edition) Cambridge University Press.
3) Angielskojęzyczny słownik przeznaczony dla osób uczących się języka (drukowany lub elektroniczny, opublikowany przez takie wydawnictwa jak Longman, Macmillan, Oxford lub Cambridge)
4) Dowolny słownik polsko-angielski i angielsko-polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
5) Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: