Drugi język nowożytny - j.angielski 09-Jęzob-14
Kurs obejmuje
• Słownictwo z następującego zakresu tematycznego: nauka języka, praca i wypoczynek; historia najnowsza
• Formy pisemne: streszczenie (lektura),
• Wymowa: akcent wyrazowy, ćwiczenia korekcyjne na samogłoski.
• Lektura: 1 artykuł (około 1500 słów) z bieżącej prasy, ze streszczeniem i przygotowaniem zestawu słów kluczowych z objaśnieniami.
• Praca na platformie Moodle (zadania leksykalno-gramatyczne).
• Wykorzystanie słownictwa i gramatyki objętych treściami kształcenia w sytuacjach komunikacyjnych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
-ma podstawową orientację we współczesnym życiu kulturalnym obszaru kulturowego języka angielskiego
-rozróżnia i odpowiednio dobiera styl oficjalny i nieformalny w krótkich tekstach pisanych i wypowiedziach ustnych
-ma umiejętności językowe w zakresie drugiego języka obcego zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu przynajmniej B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
-potrafi słuchać i czytać ze zrozumieniem teksty na poziomie średniozaawansowanym, komentować i relacjonować je stosując poprawne środki językowe
-relacjonuje zdarzenia przeszłe, buduje dłuższe wypowiedzi prezentując swoje opinie, poprawnie używa bardziej zaawansowanego słownictwa oraz poznanych idiomów
-używa wyrażeń odnoszących się do czasu oraz do trudnych doświadczeń
-potrafi posługiwać się technologiami informacyjnymi w procesie dydaktycznym
-angażuje rozmówcę w toczącą się dyskusję, komunikuje własne poglądy
Kryteria oceniania
• Obecność obowiązkowa
• Testy osiągnięć – gramatyka, słownictwo – 50%
• Praca pisemna + lektura – 30%
• Moodle – zaliczone wszystkie zadania wykonane w terminie – 10%
• Aktywność/obecność – 10%
Wymagania: 60% punktów uzyskanych według powyższego systemu
Literatura
• Foley, M. i D. Hall. 2012. MyGrammarLab Intermediate B1–B2. Pearson
• O'Dell, Felicity i Michael McCarthy. 2012. English Vocabulary in Use - Upper-intermediate. (3rd edition) Cambridge University Press.
• Angielskojęzyczny słownik przeznaczony dla osób uczących się języka (drukowany lub elektroniczny, np. Longman, Macmillan,
• Dowolny słownik polsko-angielski i angielsko-polski (drukowany lub elektroniczny, bez wskazania tytułu)
• Teksty, materiały audio i wideo dotyczące bieżących wydarzeń lub treściowo powiązane z tematem zajęć (media anglojęzyczne)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: