Technologia informacyjna 09-INFO-11
Przetwarzanie tekstów: używanie komputera do tworzenia, edycji, formatowania. Przeszukiwanie bibliograficznych baz danych, czasopism elektronicznych oraz bibliotek cyfrowych. Tworzenie bibliografii załącznikowej w oparciu o różne systemy bibliograficzne.
Przygotowywanie projektów z wykorzystaniem pakietu biurowego łączących arkusze kalkulacyjne, bazy danych oraz grafikę menadżerską
Wprowadzenie podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu przedmiotu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi określić rolę i wykorzystanie technologii informacyjnej ; potrafi stosować odpowiednie narzędzia do zawansowanego; przetwarzania tekstów przy użyciu technik komputerowych; potrafi wykorzystywać usługi w sieciach informatycznych – czasopisma elektroniczne, bibliograficzne bazy danych; potrafi tworzyć bibliografię załącznikową i przypisy bibliograficzne oraz zna systemy bibliograficzne; potrafi przygotowywać projekty z wykorzystaniem programów pakietu biurowego; zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
Kryteria oceniania
Ocena aktywności podczas zajęć,
Ocena przygotowanej bibliografii
Ocena prezentacji
Kryteria oceniania
a. aktywność w trakcie zajęć
b. wartość merytoryczna i techniczna przygotowanych opracowań
c. sprawność w używaniu dostępnych technologii informacyjnych
Literatura
Wimler Paweł. 2012. Akademickie narzędzia Microsoft Word 2007. Ebookpoint.pl
strony internetowe bibliotek naukowych: www.lib.amu.edu.pl. www.bn.org.pl i in.
Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631 ze zm.)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: