Historia Włoch 09-HW-4LW-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
rozróżnia i objaśnia cechy charakterystyczne poszczególnych epok historycznych w dziejach Włoch i Europy
tłumaczy przyczyny i podsumowuje skutki przemian społecznych, kulturowych i politycznych
wymienia i charakteryzuje najważniejsze instytucje i formy życia społecznego we Włoszech na przestrzeni wieków
wskazuje i opisuje przyczyny rozdrobnienia regionalnego Włoch, tzw. „campanilismo” i jego wpływ na kształtowanie się tożsamości kulturowej mieszkańców Włoch
opisuje i objaśnia wpływ wydarzeń natury politycznej na kształtowanie się przemian społecznych i kulturowych we Włoszech; rozziew pomiędzy regionami Północy i Południa
objaśnia i definiuje rolę Włoch w historii Europy i świata
dostrzega i rozumie współzależność pomiędzy historią społeczno-polityczną narodu a rozwojem jego kultury i sztuki
Kryteria oceniania
Metody:
Kolokwium pisemne
Kryteria:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
‒ De Bernardi A, Guarracino S, Balzani R., 2006, Tempi dell’Europa, tempi del mondo. 3 voll. Milano: Edizioni Sclastiche Mondadori
‒ De Rosa G. 1996, 1996, Tempi, spazi, società. Bergamo: Minerva Italica.
‒ Montanari M. 2009, Storia medievale. Roma-Bari: Laterza.
‒ Olivieri M., 2007, Compendio della storia d’Italia e documenti per la storia d’Italia. Perugia: Guerra Edizioni.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: