Hebrajski na odległość 09-HNO-11
1. Tekst informacyjny: czytanie
- cechy charakterystyczne
- fakty a opinie
- przykładowe rodzaje tekstów informacyjnych: podręcznik, encyklopedia, reportaż
2. Tekst użytkowy
- cechy charakterystyczne
- przykładowe rodzaje tekstów użytkowych: instrukcje, folder informacyjny
3. Tekst argumentacyjny (perswazyjny)
- cechy charakterystyczne
- pisemna argumentacja
- przykładowe rodzaje tekstów argumentacyjnych: rozprawka, replika, rekomendacja
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- konstruować złożone wypowiedzi ustne z użyciem poznanych struktur językowych i słownictwa,
- konstruować dłuższe wypowiedzi pisemne z użyciem złożonych struktur językowych i zaawansowanego słownictwa, operując stylem odpowiednim do treści wypowiedzi,
- wymienić charakterystyczne cechy i przykładowe rodzaje tekstów informacyjnych, użytkowych i perswazyjnych oraz formułować wypowiedzi pisemne i ustne o takim charakterze,
- czytać ze zrozumieniem teksty prasowe, publicystyczne, instruktażowe, encyklopedyczne, popularnonaukowe,
- posługiwać się poznaną frazeologią hebrajską, dostosowując styl wypowiedzi do wymogów sytuacji komunikacyjnej,
- wyrażać w formie pisemnej i ustnej własne opinie, uzasadniać je i konfrontować z cudzymi opiniami,
- wykazuje pogłębione zainteresowanie językiem hebrajskim i gotowość posługiwania się nim oraz chęć do dalszej nauki
Kryteria oceniania
aktywność w trakcie zajęć, udział w dyskusji,
przygotowanie do zajęć,
jakość prac pisemnych
Literatura
Lauden, Edna, Weinbach, Liora. 2006. Multi-dictionary: Hebrew-Hebrew English and English-Hebrew. Tel Aviv: AD
Even-Shoshan, Avraham. 2000. Ha-Milon he-chadash : Otsar shalem shel ha-lashon ha-ivrit ha-sifrutit, ha-mada‘it ve-ha-meduberet…, t. 1-5, Tel Aviv: Ha-Milon he-Chadash
Materiały dostarczone przez nauczyciela
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: