Historia kultury krajów niemieckojęzycznych 09-HKKNL-11
Podstawowe nurty rozwoju kulturowego w krajach niemieckojęzycznych oraz ich geneza (w zakresie architektura, malarstwo, muzyka, film)
Wybrane bieżące zagadnienia kulturowe w krajach niemieckojęzycznych oraz ich geneza
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Wskazywać, uporządkować i wyjaśnić wybrane podstawowe fakty, daty i pojęcia z historii kultury krajów niemieckojęzycznych
Opisać podstawowe nurty kulturowe typowe dla obszaru niemieckojęzycznego
Dostrzegać powiązania pomiędzy zagadnieniami kulturowymi oraz rozwojem historycznym
Wykorzystać polskie oraz niemieckojęzyczne źródła do opisania zagadnień kulturowych w krajach niemieckojęzycznych
Wykazywać wrażliwość na różnice kulturowe oraz otwartość na komunikację i współdziałanie z ludźmi z różnych środowisk kulturowych
Współpracować w grupie przy realizacji różnorodnych zadań, samodzielnie organizując pracę swoją, ew. innych osób
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
- obecność na zajęciach,
- aktywny udział i zaangażowanie w trakcie zajęć,
- znajomość zalecanej literatury przedmiotu,
SKALA OCEN:
• bardzo dobry (bdb; 5,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty;
• dobry plus (+db; 4,5): Osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia obejmujących wszystkie istotne aspekty z pewnymi błędami lub nieścisłościami;
• dobry (db; 4,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych mniej istotnych aspektów;
• dostateczny plus (+dst; 3,5): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych istotnych aspektów lub z istotnymi nieścisłościami;
• dostateczny (dst; 3,0): osiągnięcie przez studenta zakładanych efektów kształcenia z pominięciem niektórych ważnych aspektów lub z poważnymi nieścisłościami;
• niedostateczny (ndst; 2,0): brak osiągnięcia przez studenta zakładanych efektów kształcenia.
Literatura
Karolak, Czesław / Kunicki, Wojciech / Orłowski, Hubert (2007): Dzieje kultury niemieckiej, Warszawa
Aktualne zasoby elektroniczne (portale informacyjne) zostaną podane w trakcie zajęć
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: