Historia kultury krajów niemieckojezycznych 09-HKKN-ILS-11
Opis treści kształcenia:
Podstawowe nurty rozwoju kulturowego w krajach niemieckojęzycznych oraz ich geneza (w zakresie architektura, malarstwo, muzyka, film, szczególnie XIX i XX wiek),
Wybrane bieżące zagadnienia kulturowe w krajach niemieckojęzycznych oraz ich geneza.
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Wskazywać, uporządkować i wyjaśnić wybrane podstawowe fakty, daty i pojęcia z historii kultury krajów niemieckojęzycznych
Opisać podstawowe nurty kulturowe typowe dla obszaru niemieckojęzycznego (szczególnie XIX i XX wiek)
Dostrzegać powiązania pomiędzy zagadnieniami kulturowymi oraz rozwojem historycznym
Wykorzystać polskie oraz niemieckojęzyczne źródła do opisania zagadnień kulturowych w krajach niemieckojęzycznych
Wykazywać wrażliwość na różnice kulturowe oraz otwartość na komunikację i współdziałanie z ludźmi z różnych środowisk kulturowych
Współpracować w grupie przy realizacji różnorodnych zadań, samodzielnie organizując pracę swoją, ew. innych osób
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania
- Zaliczanie testu wiadomości (60% poprawnych odpowiedzi – ocena dostateczna)
- Realizacja cząstkowych zadań domowych (szczegóły będą przekazywane studentom podczas zajęć)
- Kryteria oceny projektu (szczegóły w materiałach dla studentów)
- Aktywność na zajęciach
Literatura
Karolak, Czesław / Kunicki, Wojciech / Orłowski, Hubert (2007): Dzieje kultury niemieckiej, Warszawa
Breuss, Susanne / Liebhart, Karin / Pribersky, Andreas (1995): Inszenierungen. Stichwörter zu Österreich, Wien (Sonderzahl)
Aktualne zasoby elektroniczne (portale informacyjne) zostaną podane w trakcie zajęć
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: