Drugi język zaawansowany – język hiszpański 09-HISZP2mgr-23
Słownictwo i zwroty związane z wyrażaniem swojego punktu widzenia na dany temat związanego z aktualnymi wydarzeniami, a także wyrażenia pomocne w prowadzeniu dyskusji.
Słownictwo i wyrażenia związane z tematami dotyczącymi oceniania i wartościowania informacji, wyrażania obiekcji, dawania argumentów za i przeciw, opisywania i definiowania.
Słownictwo i wyrażenia związane z aktualnymi wydarzeniami z życia społecznego, tematami takimi jak muzyka, kultura i sztuka, historia, nowe technologie.
Forma i użycie mowy zależnej, zdań warunkowych w teraźniejszości i przyszłości, powtórka form użycia wszystkich czasów przeszłych, forma i użycie trybu łączącego w czasie przeszłym, zdań przymiotnikowych i strony biernej.
Odsłuch wiadomości radiowych i telewizyjnych oraz wypowiedzi rodzimych użytkowników języka na tematy związane z życiem społecznym, publicznym, kulturalnym, etc.
Czytanie tekstów w języku hiszpańskim zarówno literackich jak i nieliterackich takich jak opowiadania, czy artykuły prasowe.
Redagowanie tekstów związanych z tematami poruszanymi na zajęciach.
Przedstawienie niektórych zwyczajów krajów hiszpańskiego obszaru , np. katalońska architektura modernistyczna, kino hiszpańskie i jego najważniejsi reżyserzy, muzyka hiszpańska i jej najważniejsze gatunki, malarstwo Fridy Kahlo.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Potrafi w sposób spontaniczny przedstawić swój punkt widzenia na dany temat związany z aktualnymi wydarzeniami, a także brać udział w dyskusji.
2/ Umie oceniać i wartościować informacje, wyrażać obiekcje, dawać argumenty za i przeciw, opisywać i definiować, odtworzyć rozmowę innych osób.
3/ Posługuje się słownictwem abstrakcyjnym związanym z aktualnymi wydarzeniami z życia społecznego, tematami takimi jak muzyka, kultura i sztuka, historia, nowe technologie.
4/ Posługuje się mową zależną, zdaniami warunkowymi w teraźniejszości i przyszłości, wszystkimi czasami przeszłymi, pretérito imperfecto de subjuntivo, zdaniami przymiotnikowymi i stroną bierną.
5/ Rozumie ze słuchu wiadomości radiowe i telewizyjne na tematy dotyczące aktualnych wydarzeń.
6/ Czyta ze zrozumieniem teksty w języku hiszpańskim zarówno literackie jak i nieliterackie takie jak opowiadania, czy artykuły prasowe.
7/ Potrafi redagować teksty związane z tematami poruszanymi na zajęciach.
8/ Zna niektóre zjawiska kulturowe krajów hiszpańskiego obszaru językowego, np. katalońska architektura modernistyczna, kino hiszpańskie i jego najważniejsi reżyserzy, muzyka hiszpańska i jej najważniejsze gatunki, malarstwo Fridy Kahlo.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
- egzamin.
Literatura
1) Equipo prisma. Prisma. Avanza B2. Edinumen, 2011 (podręcznik).
2) Equipo prisma. Prisma. Avanza B2. Edinumen, 2011 (zeszyt ćwiczeń).
3) Equipo prisma. Prisma. Avanza B2. Edinumen, 2011 (podręcznik nauczyciela z zestawem dodatkowych ćwiczeń).
4) Uso de la gramática española. Intermedio, Edelsa, 2010.
5) Uso de la gramática española. Avanzado, Edelsa, 2010.
6) Abanico. Nueva Edición, Difusión Centra de Investiga, 2010 (podręcznik).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: