Drugi język nowożytny – język hiszpański 09-HISPFRa-44
Zajęcia poświęcone doskonaleniu podstawowych kompetencji językowych w drugim języku romańskim: języku hiszpańskim. Poziom grupy: B1-B2
W cyklu 2021/SZ:
Zajęcia poświęcone doskonaleniu podstawowych kompetencji językowych w drugim języku romańskim: języku hiszpańskim. Treści kształcenia: • Funkcjonalne. Umiejętność formułowania wypowiedzi i interakcji w następujących sytuacjach komunikacyjnych: • Treści przekrojowe / transwersalne: refleksja interkulturowa. Odkrywanie i negocjowanie różnic interkulturowych, obserwowanie i interpretowanie elementów kultury własnej i kultury docelowej, analizowanie stereotypów i refleksja nad stylami komunikacyjnymi. • Treści gramatyczne: |
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Student potrafi konstruować spontaniczną wypowiedź ustną i formy wypowiedzi pisemnej adekwatne do poziomu zaawansowania, stosując słownictwo i konstrukcje gramatyczne na poziomie B1-B2; rozumie ze słuchu proste i średnio skomplikowane wypowiedzi rodzimych użytkowników języka hiszpańskiego oraz rozumie teksty pisane odpowiednio do poziomu grupy: B1-B2.
Student potrafi nawiązać i podtrzymywać rozmowę w języku hiszpańskim zarówno na tematy codzienne, jak i na średnim poziomie abstrakcji.
Kryteria oceniania
Egzamin złożony z dwóch części: ustnej i pisemnej.
Część pisemna egzaminu składać się będzie z części gramatycznej, leksykalnej i obejmującej krótką formę własnej wypowiedzi pisemnej. Egzamin ustny odbędzie się w formie indywidualnej rozmowy z prowadzącym w języku hiszpańskim.
Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie przedmiotu na podstawie:
- obecności na zajęciach (dopuszczalne w sumie 2 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze. Każda kolejna obecność będzie usprawiedliwiana na podstawie zwolnienia lekarskiego.)
- aktywnego udziału w zajęciach i wykonania ćwiczeń i zadań poleconych przez prowadzącego
Literatura
Equipo Prisma, Prisma Avanza B2. Metodo para extranjeros, wyd. Edinumen
Viudez, F. Espanol en marcha 3 i 4, wyd. SGEL
W cyklu 2021/SZ:
Bibliografia: Centro Virtual Cervantes: http://cvc.cervantes.es |
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
Wymagania wstępne: Posiadanie kompetencji komunikacyjnych na poziomie A2. Ocena semestralna: Pisemne zaliczenie przedmiotu składa się z dwóch kolokwiów: śródsemestralnego i końcowego, których daty podano poniżej. Każdy z wykładowców może ustalić większą ilość testów zaliczeniowych bądź prac pisemnych na semestr, o czym studenci zostaną poinformowani. Aby zaliczyć przedmiot student musi uzyskać z testu zaliczeniowego minimum ocenę dostateczną. Daty zaliczeń i egzaminów (włączając w to również egzaminy poprawkowe) są ustalane z góry i nie podlegają zmianie. Student, który nie stawi się w pierwszym ustalonym terminie na zaliczenie bądź egzamin (również studenci, którzy mają indywidualną organizację studiów) bez przedstawienia w ciągu 7 dni od daty zaliczenia lub egzaminu zwolnienia lekarskiego, otrzymuje ocenę niedostateczną i ma prawo do drugiego terminu zaliczenia bądź egzaminu w sesji poprawkowej. Studenci z indywidualną organizacją studiów są zobowiązani do stawienia się na zajęciach w pierwszym tygodniu roku akademickiego, oraz do poinformowania o tym wykładowcy w celu ustalenia dodatkowych warunków zaliczenia danego przedmiotu. Aby zostać dopuszczonym do egzaminu końcowego z języka hiszpańskiego, student musi uzyskać zaliczenie semestru. W przeciwnym wypadku otrzyma ocenę niedostateczną z egzaminu i będzie musiał poprawić test zaliczeniowy z niezaliczonego przedmiotu oraz egzamin w sesji poprawkowej. Egzamin: 4 lutego 2019, pisemny 10.00-11.30 (513A), ustny 12.30-17.00 (3A) Egzamin poprawkowy: 26 kwietnia 2018, 11.30-13.00, pisemny i ustny |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: