Drugi język nowożytny - język hiszpański 09-HISPFRa-34
Zajęcia z przedmiotu Drugi język romański: język hiszpański dla II roku Fil. romańskiej.
Na zajęciach student poznaje:
- słownictwo i zwroty związane z wyrażaniem własnej opinii na dany temat, wyrażaniem akceptacji i odmowy, aprobaty i dezaprobaty oraz innych odczuć.
- słownictwo i wyrażenia związane z tematami dotyczącymi szkoły, pracy, zainteresowań, czasu wolnego, zakupów, zdrowia, podróży, obowiązków domowych.
- słownictwo i wyrażenia związane z opisywaniem osób, przedmiotów i miejsc.
- zagadnienia gramatyczne z zakresu form i użycia czasów Pretérito Perfecto, Pretérito Indefinido, trybu rozkazującego.
- zwyczaje krajów hiszpańskiego obszaru językowego dotyczące typowych sposobów spędzania czasu wolnego, zwyczaje związane z uroczystościami rodzinnymi i świętami Bożego Narodzenia, etc.
Student rozwija:
-kompetencje rozumienia ze słuchu podczas odsłuchów nagrań rodzimych użytkowników języka hiszpańskiego na tematy typowe dla domu, szkoły, pracy, spędzania czasu wolnego, zdrowia, etc.
- kompetencje rozumienia tekstów pisanych czytając krótkie teksty w języku hiszpańskim takie jak krótkie biografie, foldery turystyczne, listy prywatne.
- kompetencje pisania tekstów przez redagowanie krótkich form pisemnych opisujących życie osobiste, własne zainteresowania, doświadczenia z przeszłości oraz krótkich listów prywatnych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Student potrafi wyrażać własną opinię na dany temat związany z życiem osobistym, umie wyrazić aprobatę i dezaprobatę, potrafi wyrazić żal, zdumienie, znudzenie i entuzjazm oraz inne odczucia.
Umie prowadzić prostą rozmowę na tematy związane ze szkołą, pracą, zainteresowaniami, czasem wolnym, zakupami, zdrowiem.
Umie w dość szczegółowy sposób opisywać osoby, przedmioty i miejsca.
Potrafi opowiadać w czasie przeszłym o własnych doświadczeniach takich jak podróże, spędzanie czasu wolnego, wydarzenia z życia własnego i innych osób oraz o wydarzeniach z bliskiej przeszłości.
Rozumie ze słuchu główne myśli zawarte w jasnej, krótkiej wypowiedzi ustnej na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, pracy, spędzania czasu wolnego, zdrowia, etc.
Czyta ze zrozumieniem proste, krótkie teksty w języku hiszpańskim takie jak krótkie biografie, listy prywatne.
Potrafi napisać krótki tekst opisujący życie osobiste, własne zainteresowania, doświadczenia z przeszłości oraz krótkie listy prywatne.
Zna niektóre zwyczaje krajów hiszpańskiego obszaru językowego dotyczące typowych sposobów spędzania czasu wolnego, zwyczajów związanych z uroczystościami rodzinnymi i świętami Bożego Narodzenia, zna biografie niektórych znanych pisarzy i artystów.
Kryteria oceniania
- Obecność na zajęciach. Dopuszcza się 1 nieobecność nieusprawiedliwioną na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia.
- Przygotowanie i przedstawienie na zajęciach 15 min. prezentacji na podstawie programu „Españoles en el mundo”
- Uzyskanie z dwóch kolokwiów w ciągu każdego semestru średniej oceny dst.
- Zdanie egzaminu pisemnego po pierwszym i po drugim semestrze.
Literatura
1. Equipo Prisma, Prisma comienza, nivel A1, Edinumen, Madrid, 2007
2. Equipo Prisma, Prisma continúa, nivel A2, Edinumen, Madrid, 2007
3. Dossier gramatyczny, który dostarcza wykładowca
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: