Drugi język nowożytny - język hiszpański 09-HISPFR2b-14
1/ Słownictwo z zakresu następujących dziedzin życia codziennego: podanie podstawowych informacji o sobie: wyglądzie, charakterze, ubiorze. Członkowie rodziny. Przedmioty znajdujące się w gabinecie pracy biurowej oraz we własnym pokoju. Środki transportu. Czynności życia codziennego. Posiłki, zakupy, czas wolny, części ciała, pogoda (ogólnie), narodowości.
2/ Treści z zakresu gramatyki odpowiednie dla poziomu A1: Czasowniki regularne i nieregularne dla czasu teraźniejszego. Zaimki. Przyimki. Zgodność rzeczowników i przymiotników. stopniowanie przymiotników. Czas teraźniejszy ciągły. Koniugacje peryfrastyczne.
3/ Nagrania związane ze sprawami życia codziennego (informacje o wyglądzie, opis członków rodziny itp.).
4/ Teksty dotyczące życia codziennego (ogłoszenia, karty dań, rozkłady jazdy), krótkie i proste teksty informacyjne związane ze zwyczajami życia codziennego Hiszpanów.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ posługuje się nabytymi podstawowymi środkami językowymi na poziomie A1+ i stopniowo dodaje do nich nowe, rozbudowując repertuar środków niezbędnych w codziennej komunikacji
2/ rozumie wypowiedzi dotyczące obszarów tematycznych życia codziennego, omawianych na zajęciach, które są artykułowane wyraźnie i powoli.
3/ tworzy wypowiedzi ustne w formie ciągu prostych zwrotów i zdań dotyczących podstawowych dziedzin życia codziennego na poziomie A1+; stosuje słownictwo z zakresu podstawowych dziedzin życia codziennego określonych w treściach kształcenia, wzbogacając je o nowe jednostki leksykalne
4/ rozumie krótkie, proste teksty pisemne oraz odnajduje w nich konkretne przewidywalne informacje dotyczących życia codziennego
5/ redaguje krótkie teksty składające się z prostych wyrażeń i zdań, by opisać sytuacje związane z życiem codziennym
6/ współpracuje, posiada zdolność pracy w grupie.
7/ krytycznie ocenia swoje możliwości w zakresie znajomości języka hiszpańskiego, samodzielnie pracuje nad rozwijaniem kompetencji językowych
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- weryfikacja wiedzy i umiejętności poprzez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące;
-egzamin.
Literatura
1) Baralo, Marta. Vocabulario Nivel Elemental A1-A2. Anaya, 2008.
2) Equipo prisma. Prisma. Comienza A1. Edinumen, 2002 (podręcznik z 1 płytą CD).
3) Equipo prisma. Prisma. Comienza A1. Edinumen, 2002 (zeszyt ćwiczeń z 1 płytą CD).
4) Equipo prisma. Prisma. Comienza A1. Edinumen, 2002 (podręcznik nauczyciela z zestawem dodatkowych ćwiczeń).
5) García Fernández, Nieves. Español 2000. Nivel elemental. SGEL, 1993.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: