Drugi język nowożytny – język hiszpański (EGZAMIN) 09-HISPFR-24
Zajęcia z przedmiotu Drugi język romański: język hiszpański dla II roku Fil. romańskiej.
Na zajęciach student poznaje:
- słownictwo i zwroty związane z wyrażaniem własnej opinii na dany temat, wyrażaniem akceptacji i odmowy, aprobaty i dezaprobaty oraz innych odczuć.
- słownictwo i wyrażenia związane z tematami dotyczącymi szkoły, pracy, zainteresowań, czasu wolnego, zakupów, zdrowia, podróży, obowiązków domowych.
- słownictwo i wyrażenia związane z opisywaniem osób, przedmiotów i miejsc.
- zagadnienia gramatyczne z zakresu form i użycia czasów Pretérito Perfecto, Pretérito Indefinido, trybu rozkazującego.
- zwyczaje krajów hiszpańskiego obszaru językowego dotyczące typowych sposobów spędzania czasu wolnego, zwyczaje związane z uroczystościami i świętami, etc.
Student rozwija:
-kompetencje rozumienia ze słuchu podczas odsłuchów nagrań z udziałem rodzimych użytkowników języka hiszpańskiego na tematy typowe dla domu, szkoły, pracy, spędzania czasu wolnego, zdrowia, etc.
- kompetencje rozumienia tekstów pisanych czytając krótkie teksty w języku hiszpańskim takie jak krótkie biografie, listy, różnorodne teksty użytkowe.
- kompetencje pisania tekstów przez redagowanie krótkich form pisemnych opisujących życie osobiste, własne zainteresowania, doświadczenia z przeszłości oraz krótkich listów prywatnych.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi wyrażać własną opinię na dany temat związany z życiem osobistym, umie wyrazić aprobatę i dezaprobatę, potrafi wyrazić żal, zdumienie, znudzenie i entuzjazm oraz inne odczucia.
Umie prowadzić prostą rozmowę na tematy związane ze szkołą, pracą, zainteresowaniami, czasem wolnym, zakupami, zdrowiem.
Umie w dość szczegółowy sposób opisywać osoby, przedmioty i miejsca.
Potrafi opowiadać w czasie przeszłym o własnych doświadczeniach takich jak podróże, spędzanie czasu wolnego, wydarzenia z życia własnego i innych osób oraz o wydarzeniach z bliskiej przeszłości.
Rozumie ze słuchu główne myśli zawarte w jasnej, krótkiej wypowiedzi ustnej na znane mu tematy, typowe dla domu, szkoły, pracy, spędzania czasu wolnego, zdrowia, etc.
Czyta ze zrozumieniem proste, krótkie teksty w języku hiszpańskim takie jak krótkie biografie, listy prywatne.
Potrafi napisać krótki tekst opisujący życie osobiste, własne zainteresowania, doświadczenia z przeszłości oraz krótkie listy prywatne.
Zna niektóre zwyczaje krajów hiszpańskiego obszaru językowego dotyczące typowych sposobów spędzania czasu wolnego, zwyczajów związanych z uroczystościami rodzinnymi i świętami Bożego Narodzenia, zna biografie niektórych znanych pisarzy i artystów.
Kryteria oceniania
- Obecność na zajęciach. Dopuszcza się 2 nieobecności nieusprawiedliwione na każde 30 godzin zajęć. Pozostałe nieobecności muszą być usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim w terminie do 7 dni od powrotu ze zwolnienia.
- Zaliczenie dwóch kolokwiów (semestralne i śródsemestralne) przynajmniej na ocenę dostateczną (3,0) jako warunek podejścia do egzaminu.
- Zdanie egzaminu (część pisemna i ustna) po pierwszym i po drugim semestrze.
Literatura
- Aula Internacional 1 Nueva Edición/Aula Internacional 2 Nueva Edición podręcznik. J. Corpas, E. Garcia, A. Garmendia. Wydawnictwo Difusión
- Diccionario de uso del español de María Moliner.
- Uso de la gramática española elemental. Ed. Edelsa.
- Uso de la gramática española intermedio. Ed. Edelsa.
- Gramática básica del estudiante de español. Ed. Difusión.
- Gramática de uso del español. Teoría y práctica. Nivel A. Ediciones SM.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: