Praktyczna nauka języka hindi 09-HINDIND-56
Zakres tematyczny związany z kinem indyjskim, teatrem, klasycznym tańcem, ludowym teatrem, literaturą, muzyką klasyczną.
Zakres tematyczny związany z poszukiwaniem pracy, kontaktami w pracy, turystyką, organizowaniem podróży.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student:
1. Ma dużą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego historycznej złożoności i zmienności a także jego powiązania z językami klasycznymi i innymi językami jako źródłami zapożyczeń.
2. Umie bardzo sprawnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych i jednojęzycznych oraz złożonych multimedialnych źródeł informacji.
3. Potrafi korygować dość złożone błędy w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych w zakresie bardzo złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w piątym semestrze.
4. Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku hindi długich opowieści usłyszanych dwukrotnie lub jednokrotnie, tworzy bardzo złożone dialogi w hindi oraz tłumaczenia z języka hindi na język polski i odwrotnie rozbudowanych tekstów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując coraz większą poprawność w zakresie złożonych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych.
5. Rozumie potrzebę ciągłego i nieustannego doskonalenia języka.
Kryteria oceniania
Aktywność studenta w dyskusji i ćwiczeń na zajęciach, sprawdzanie zadań domowych, tłumaczeń, testy gramatyczno-leksykalne.
Egzamin pisemny i ustny.
Literatura
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
I inne.
Teksty, słuchowiska, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: