Praktyczna nauka języka hindi 09-HINDIND-46
Zakres tematyczny związany z indyjskim tańcem klasycznym, sztuką klasyczną.
Zakres tematyczny związany z wielkimi świętami religijnymi w Indiach.
zakres tematyczny związany z różnicami kulturowymi i różnorodnością religijną, kulturową, językową Indii.
Stosowanie nowego materiału gramatycznego: zdania podrzędnie złożone, imperfectum narracyjne, czasowniki duratywne, duratywno-progresywne, frekwentatywne, słowotwórstwo – zagadnienia wybrane.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student:
1. Ma rosnącą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego historycznej złożoności i zmienności a także jego powiązania z językami klasycznymi i innymi językami jako źródłami zapożyczeń.
Umie bardzo sprawnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych i jednojęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji.
Potrafi korygować dość złożone błędy w dłuższych wypowiedziach ustnych i pisemnych w zakresie złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w czwartym semestrze.
Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku hindi dłuższych opowieści usłyszanych dwukrotnie, bardziej złożone dialogi w hindi oraz tłumaczenia z języka hindi na język polski i odwrotnie dość rozbudowanych zdań i tekstów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując coraz większą poprawność w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych.
Kryteria oceniania
Aktywność studenta na zajęciach podczas dyskusji.
Ocena streszczeń w hindi.
Ocena zdań do tłumaczenia z polskiego na hindi.
Egzamin pisemny i ustny.
Literatura
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
I inne.
Teksty, słuchowiska, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: