Praktyczna nauka języka hindi 09-HINDIND-36
Zakres tematyczny związany z odwiedzeniem restauracji, kina, bazaru; z przemysłem filmowym.
Zakres tematyczny związany z pogodą, zjawiskami meteorologicznymi, strefami klimatycznymi, monsunem.
Zakres tematyczny związany z problemami społecznymi Indii: biedą, bezrobociem, pracą dzieci.
Czasowniki intensywne; czasowniki modyfikujące: cukna, sakna, pana; czasowniki odimienne proste i złożone; czasowniki kauzatywne; zaimki emfatyczne; strona bierna; zdania warunkowe.
Umiejętność praktycznego zastosowania ww., tj.: umiejętność budowania bardziej złożonych i gramatycznie poprawnych zdań.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student:
1. Ma coraz większą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego ścisłego powiązania z językami klasycznymi.
2. Umie coraz sprawniej zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji.
3. Potrafi korygować dość złożone błędy wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w trzecim semestrze.
4. Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku hindi dłuższych historyjek usłyszanych dwukrotnie, złożone dialogi w hindi oraz tłumaczenia z języka hindi na język polski i odwrotnie bardziej rozbudowanych zdań związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując większą poprawność w zakresie bardziej złożonych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych.
5. Rozumie potrzebę ciągłego i nieustannego doskonalenia języka.
6. Potrafi sprawnie pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze.
Kryteria oceniania
Zaliczenie: obecność na zajęciach (3 nieusprawiedliwione dopuszczone), zaliczenie kolokwiów w czasie semestru, wykonywanie zadań domowych, aktywna postawa na zajęciach.
Egzamin ustny i pisemny.
Skala ocen:
5,0 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4,0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3,5 – zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3,0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2,0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
I inne.
Teksty, słuchowiska, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: