Praktyczna nauka języka hindi 09-HINDIND-26
Zakres tematyczny związany z podróżowaniem różnymi środkami transportu (autobus, pociąg, samolot, samochód); z odnajdywaniem drogi lub miejsca.
Zakres tematyczny związany z indyjskimi partiami politycznymi, wyborami w Indiach, systemem parlamentarnym.
Zakres tematyczny związany ze szkołą, uniwersytetem, uczeniem się; czasem wolnym i hobby.
Zaimki: pytające, nieokreślone, względne, złożone; użycie bezokolicznika; imiesłowy: ciągły, dokonany, przymiotnikowy, przysłówkowy; czasy: ciągły teraźniejszy, ciągły przeszły, przyszły, przeszły dokonany nieokreślony, teraźniejszy dokonany, zaprzeszły; konstrukcje wyrażające posiadanie; stopniowanie przymiotnika; zdania podrzędnie złożone; konstrukcje wyrażające konieczność, powinność; tryb przypuszczający; sufiks –vala.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
1. Ma większą świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego ścisłego powiązania z językami klasycznymi.
2. Umie skuteczniej zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji.
3. Potrafi korygować bardziej złożone błędy wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie podstawowych zagadnień gramatycznych, fonetycznych i ortograficznych, a także leksykalnych charakterystycznych dla tematów obowiązujących w pierwszym semestrze.
4. Przygotowuje podczas zajęć streszczenia w języku hindi krótkich prostych historyjek usłyszanych kilkukrotnie, dialogi w hindi oraz tłumaczenia z języka hindi na język polski i odwrotnie zdań związanych z tematyką obowiązującą w semestrze, zachowując większą poprawność w zakresie podstawowych zagadnień gramatycznych i ortograficznych, a także leksykalnych.
5. Rozumie potrzebę ciągłego i nieustannego doskonalenia języka.
6. Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze.
Kryteria oceniania
Aktywność studenta w dyskusji na zajęciach, sprawdzanie zadań domowych, tłumaczeń, testy gramatyczno-leksykalne, wypowiedzi związane z obowiązującymi tematami; egzamin ustny i pisemny.
Literatura
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
I inne.
Teksty, słuchowiska, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: