Praktyczna nauka języka hindi 09-HINDIND-16
Zakres tematyczny związany z opisem domu, mieszkania, szukaniem pokoju/mieszkania do wynajęcia, różnymi formami mieszkania, mieszkaniem na wsi i w mieście, itp.
Zakres tematyczny związany z zakupami w sklepach, spożywaniem posiłków, gotowanie, zdrowym żywieniem, sprzedawcami itp.
Zakres tematyczny związany z rodziną, jej tradycyjnymi formami, uroczystościami rodzinnymi, świętami różnych wspólnot religijnych zamieszkujących Indie itp.
Zastosowanie zasad prawidłowej standardowej wymowy hindi i stosowanie ich w praktyce, tj. świadoma produkcja dźwięków (dyftongów, spółgłosek przydechowych, spółgłosek cerebralnych, samogłosek nosowych, długich i krótkich); pismo dewanagari; rzeczowniki i ich odmiana; postpozycje proste i złożone; zaimki osobowe i dzierżawcze; przymiotniki odmienne i nieodmienne; liczebniki główne, porządkowe, zbiorowe i ułamkowe; użycie bezokolicznika; imiesłowy: niedokonany prosty i przysłówkowy uprzedni; czasy: teraźniejszy prosty, teraźniejszy złożony od hona, przeszły niedokonany; tryb rozkazujący; szyk zdania prostego.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
1. Praca ze słownikiem na zajęciach i zadania domowe wymagające korzystania ze słowników np.: opracowanie nowego słownictwa tekstu w jęz. hindi i polskim i tłumaczenia zdań, sprawdzenie wymowy w słownikach z transkrypcją fonetyczną, sprawdzanie form, odmian czasowników i rzeczowników itp.
2. Pisanie popraw streszczeń w domu, czytanie zadań domowych i ćwiczeń na zajęciach, sygnalizowanie błędów przez nauczyciela popełnionych przez studenta w wypowiedzi ustnej, omawianie wyników sprawdzianów.
3. Do wyboru prowadzącego: dyskusja z grupą, praca indywidualna, praca w parach lub grupach – zebranie argumentów za i przeciw i przedstawienie ich przed grupą, odgrywanie ról, , wykonywanie ćwiczeń.
4. Pisanie streszczeń krótkich tekstów przeczytanych przez prowadzącego kilkukrotnie na zajęciach, wykonywanie tłumaczeń zdań z polskiego na hindi w zakresie leksyki obowiązujących tematów.
5. Do wyboru prowadzącego: praca w parach lub grupach, zebranie argumentów za i przeciw i przedstawienie ich przed grupą, odgrywanie ról w scenkach.
Kryteria oceniania
Wskazywanie błędów we wszelkich wypowiedziach ustnych i pisemnych studenta oraz motywowanie do śledzenia rozwoju i zmian języka; zadania domowe, testy, zaliczenia na ocenę, egzamin ustny i pisemny.
Literatura
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
I inne.
Teksty, słuchowiska, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: