Gramatyka języka hindi 09-GRHIND-46
Zdania podrzędnie złożone, imperfectum narracyjne, czasowniki duratywne, duratywno-progresywne, frekwentatywne, słowotwórstwo – zagadnienia wybrane.
Umiejętność zastosowania ich w praktyce, tj.: umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Student:
1. Ma świadomość kompleksowej natury języka hindi, jego złożoności i historycznej zmienności a także jego powiązania z językami klasycznymi.
2. Umie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników dwujęzycznych oraz multimedialnych źródeł informacji.
3. Rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia języka.
4. Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role i perspektywy przy omawianiu problemów związanych z tematyką obowiązującą w semestrze.
Kryteria oceniania
Aktywność studenta w dyskusji, sprawdzanie zadań domowych, tłumaczeń, testy gramatyczno-leksykalne, wypowiedź związana z obowiązującymi tematami.
Ocena wartości leksykalnej, gramatycznej, fonetycznej i ortograficznej wypowiedzi studenta.
Egzamin pisemny.
Literatura
Danuta Stasik, Język hindi, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 1997.
Michael C. Shapiro, A Primer of Modern Standard Hindi, Motilal Banarsidas Publishers, New Delhi 2003.
Ronald S. McGregor, Outline of Hindi Grammar, Oxford University Press, New Delhi 2000.
Rupert Snell, Simone Wightman, Teach Yourself Hindi, Hodder Education, London 2010.
Kavita Kumar, Speak Hindi from Day 1, Rupa, New Delhi 2008.
I inne.
Teksty, słuchowiska, filmy, historyjki obrazkowe, ćwiczenia, uzupełnione o własne materiały prowadzącego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: