Gramatyka kontrastywna włosko-polska 09-GKWŁ-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ Rozumie i wyjaśnia założenia teoretyczne i metodologiczne językoznawstwa, potrafi opisać etapy powstania i rozwoju tej dziedziny.
2/ Potrafi opisać różnice i podobieństwa struktur języków włoskiego i polskiego w zakresie fonetyki, morfologii i składni.
3/ Zna zasady analizy kontrastywnej i umie je wykorzystać w nauczaniu języka włoskiego jako obcego, tłumaczeniu (polsko-włoskim i włosko-polskim), konstruowaniu korpusu leksykalnego.
4/ Umie wyszczególnić zagadnienia charakterystyczne dla analizy kontrastywnej w zakresie języków włoskiego i polskiego.
5/ Rozróżnia etapy analizy porównawczej między językami włoskim i polskim.
6/ Przeprowadza analizę kontrastywną między językami włoskim i polskim na poziomie leksyki, pragmatyki i konstrukcji tekstu.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- aktywny udział studenta w zajęciach; uczestnictwo w dyskusjach
- samodzielne opracowanie danych (wykonywane samodzielnie po zajęciach)
- umiejętność krytycznego spojrzenia na prezentowane metody analizy
- umiejętność komunikacji i pracy w grupie
Literatura
1. Andorno Cecilia, Bosco Franca, Ribotta Paola, 2003, Grammatica. Insegnarla e impararla, Perugia: Guerra Editore.
2. Balboni Paolo,1998, Tecniche didattiche per l’educazione linguistica, Torino: Utet.
3. Benucci Paola, 1994, La grammatica nell’insegnamento dell’italiano a stranieri, Siena: Bonacci Editore.
4. Giunchi P, a cura di, 1990, Grammatica esplicita e grammatica implicita, Bologna: Zanichelli.
5. Gniadek Stanisław, 1979, Grammaire contrastive franco-polonaise, Warszawa: PWN.
6. Serianni L., 2002, Italiano. Grammatica. Sintassi. Dubbi, Milano: Garzanti.
7. Widłak S., 2006, Gramatyka języka włoskiego, Warszawa: Wiedza Powszechna.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: