Praktyczna nauka języka angielskiego 09-GJA-ILS-12
Opis treści kształcenia
Czasy teraźniejsze i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Czasy przeszłe i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Czasy przyszłe i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Czasy perfect i inne konstrukcje wyrażające relacje czasowe
Relacje między poszczególnymi czasami
Strona bierna i konstrukcje pochodne
Okresy warunkowe
Tryb przypuszczający
Unreal past
Czasowniki modalne
Cele kształcenia
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
ma uporządkowaną wiedzę na temat praktycznej gramatyki języka angielskiego
rozumie i stosuje zasady poprawności w języku angielskim
tworzy poprawne wypowiedzi ustne i pisemne z uwzględnieniem podstawowych różnic w gramatyce języka mówionego i pisanego ( w tym charakterystycznych dla języka formalnego i nieformalnego)
potrafi krytycznie oceniać poprawność językową i poprawiać błędy w cudzych i własnych wypowiedziach pisemnych i ustnych
umie samodzielnie zdobywać wiedzę z wykorzystaniem słowników, leksykonów oraz innych tradycyjnych i multimedialnych źródeł informacji
Kryteria oceniania
Aby otrzymać zaliczenie przedmiotu, student ma obowiązek zaliczyć test pisemny sprawdzający wiedzę i umiejętność zastosowania w praktyce omówionych zagadnień z gramatyki języka angielskiego.
W przypadkach oceniania bogactwa językowego, logiki i spójności tekstu, poprawności gramatycznej skala wynosi:
Ocena niedostateczna: niezadowalające posługiwanie się językiem, niezadawalające umiejętności językowe powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dostateczna: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe czasami powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dostateczna plus: zadowalające posługiwanie się językiem, zadawalające umiejętności językowe rzadko powodujące utrudnione zrozumienie/ niekomfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dobra: dobre posługiwanie się językiem, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena dobra plus: bardzo dobre posługiwanie się językiem w przekładzie, dobre umiejętności językowe umożliwiające poprawne zrozumienie/ komfortowy odbiór wypowiedzi studenta w mowie lub piśmie;
Ocena bardzo dobra: znakomite posługiwanie się językiem w przekładzie, znakomite umiejętności językowe w wyniku czego rozmówca/odbiorca tekstu napisanego przez studenta ma komfort jego odbioru;
Dodatkowo pod uwagę będzie brana aktywność na zajęciach (zwłaszcza jakość udzielanych odpowiedzi i komentarzy).
Literatura
Zalecana literatura
Evans, V. 2003. CPE Use of English 1. Blackpill: Express Publishing
Mańczak-Wohlfeld, E, Niżegorodcew, A., Willim, E. A practical grammar of English. Warszawa: PWN.
Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar. Oxford: Oxford University Press
Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 1. Oxford: Oxford University Press
Martinet, A.V. & A. J. Thomson 2003. A Practical English Grammar Exercises 2. Oxford: Oxford University Press
Scheffler, P. 1996. „Gramatyka angielska w zdaniach do tłumaczenia”. Włocławek: Altravox Press
Szafremberg, T. 1996. „Czasy w języku angielskim; zasady użycia i ćwiczenia. Włocławek: Altravox Press
Vince, M. 2003. First Certificate Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann
Watcyn- Jones, P. 2001. Verbs. London: Penguin Books
Gethin, H. 1990. Grammar in Context. Proficiency Level English. London: Collins ELT
Swan, M.2002. Practical English Usage. Oxford: Oxford University Press
M. Vince, Peter Sunderland. 2003. Advanced Language Practice. Oxford: Macmillan Heinemann
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: