Język francuski B1-B2 09-FRITAL2-23
struktury gramatyczne określone dla poziomu C1 ESOKJ dla języka francuskiego tj czasy przeszłe, czasowniki modalne devoir/pouvoir, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif présent, passé, indicatif, lub infinitif, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause conséquence, but, opposition, concession, expressions idiomatiques, figures de style.
sytuacje komunikacyjne zawierające: opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opinii.
wiedza z zakresu i słownictwo dotyczące pracy, francuskiego/ frankofońskich społeczeństw/a – solidarności, dyskryminacji, polityki, nauki, prasy, mediów...
typy tekstów: artykuły prasowe; teksty literackie; krótkie programy radiowe i telewizyjne.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ umiejętnie korzysta z bogatych środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych – tj czasy przeszłe, czasowniki modalne devoir/pouvoir, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif présent et passé, indicatif, lub infinitif, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause conséquence, but, volonté, opposition, restriction, concession, używanie figures de style, expressions idiomatiques) określonych dla poziomu C1 ESOKJ, aby wyrazić swoją opinię na kontrowersyjny wybrany temat.
2/ Przedstawia opinię/opinie wyrażoną/e przez autora
3/ tworzy bogate, rozwinięte i szczegółowe wypowiedzi ustne i przede wszystkim pisemne.
4/ rozumie postawę wyrażoną w wypowiedzi ustnej /pisemnej i ustosunkowuje się do niej (reakcja/interakcja) w wypowiedzi opartej na wiedzy (językowej/kulturowej) na temat
5/ przetwarza tekst ustnie /pisemnie stosując środki językowe odpowiednie do wyrażenia oceny sytuacji, problematyki
6/ analizuje i poddaje krytyce teksty/pisze raport (tekstu albo wydarzenia), streszcza teksty
7/ analizuje streszczanie tekstów dotyczących tego samego zakresu tematyki (synthèse).
8/ analizuje strategie komunikacyjne i strategie kompensacyjne
korzysta ze źródeł bibliograficznych
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- sprawdzian podsumowujący.
Literatura
1) Abbadie Christian, Chovelon Bernadette, Morsel Marie-Hélène L’expression française, écrite et orale, PUG
2) Bescherelle
3) Descotes-Genon Christiane, Morsel Marie-Hélène, Richou Claude, L’Exercisier, PUG
4) Dufief Anne-Simone S’exprimer avec logique Hatier
5) Niquet Gilberte, Du paragraphe à l’essai Hatier.
6) Aktualne, wybrane artykuły prasowe i programy radiowe, telewizyjne i internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: