Język francuski 09-FRITAL2-13
Struktury gramatyczne określone dla poziomu B2+ ESOKJ dla języka francuskiego tj czasy przeszłe, passé simple, czasowniki modalne devoir/pouvoir, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif, indicatif, lub infinitif, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause conséquence, but, opposition, restriction, concession, expressions idiomatiques, figures de style.
Sytuacje komunikacyjne zawierające: opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opinii.
Wiedza z zakresu i słownictwo dotyczące społeczeństwa, pracy, francuskiego/frankofońskich społeczeństw/a – solidarności, dyskryminacji, polityki, nauki, prasy, mediów...
Typy tekstów: artykuły prasowe; krótkie programy radiowe i telewizyjne.
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ umiejętnie i swobodnie korzysta z bogatych środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych – tj, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif passé, indicatif, lub infinitif, wprowadza passé simple, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause, conséquence, but, volonté, opposition, restriction concession, wprowadzanie figures de style, expressions idiomatiques) określonych dla poziomu B2+ ESOKJ, aby wyrazić swoją opinię na kontrowersyjny wybrany temat. Przedstawia opinię/opinie wyrażoną/e przez autora.
2/ tworzy bogate, rozwinięte i szczegółowe wypowiedzi ustne i przede wszystkim pisemne.
rozumie postawę wyrażoną w dłuższej wypowiedzi ustnej /pisemnej 3/ rozumie postawę wyrażoną w dłuższej wypowiedzi ustnej/ pisemnej i ustosunkowuje się do niej (reakcja/interakcja) w wypowiedzi uzasadniając wiedzą (językową/kulturową) na temat
4/ przetwarza tekst ustnie /pisemnie stosując środki językowe odpowiednie do wyrażenia oceny sytuacji, problematyki
5/ analizuje i poddaje krytyce teksty/pisze raport (tekstu albo wydarzenia), streszcza teksty,
6/ analizuje streszczanie tekstów dotyczących tego samego zakresu tematyki (synthèse).
7/ analizuje /pisze teksty argumentacyjne
8/ stosuje strategie komunikacyjne i strategie kompensacyjne
9/ korzysta ze źródeł bibliograficznych.
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach;
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach;
- prace domowe;
- sprawdzian podsumowujący.
Literatura
1) Abbadie Christian, Chovelon Bernadette, Morsel Marie-Hélène L’expression française, écrite et orale, PUG
2) Bescherelle
3) Descotes-Genon Christiane, Morsel Marie-Hélène, Richou Claude, L’Exercisier, PUG
4) Dufief Anne-Simone S’exprimer avec logique Hatier
5) Niquet Gilberte, Du paragraphe à l’essai Hatier.
6) Aktualne, wybrane artykuły prasowe i programy radiowe, telewizyjne i internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: