Język francuski 09-FRANC1-66
- teksty o średniej długości, niezbyt wyspecjalizowane (fragmenty powieści lub esejów, artykułów prasowych… )
- słuchanie/ oglądanie programów w języku standardowym, o normalnym rytmie wymowy, bez akcentu (reportaże, wywiady, filmy…)
- teksty informacyjno-opisowe, argumentacyjne, narracyjne, np. krótkie opowiadanie, szczegółowe opisy czegoś/kogoś, propozycja wycieczek kulturowych lub odpowiedzi na propozycję wycieczek)
- listy (np. list motywacyjny, reklamacja, odpowiedzi na zażalenie)
- krótkie sprawozdanie oraz krótkie teksty argumentacyjne (aby wyrazić własną opinię na tematy społeczno-kulturowe,
przedstawić oraz opisać coś lub kogoś, umiejscowić siebie lub fakty w czasie i w przestrzeni, prosić o coś (informację, opinię, radę) lub kogoś o zrobienia czegoś, proponować/reagować na propozycję, mówić o swoich upodobaniach, uzasadnić swój wybór, wyrażać swoje życzenia, uczucia, rozumieć sytuację konfliktową i określać swoje stanowisko, wyrażać swoje zdziwienie, uczucia (zadowolenia, obawy, żal…), mówić o przeszłości i przyszłości, porównywać rzeczy lub fakty…)
- materiał gramatyczny dla poziomu B1 ESOKJ; czas przeszły złożony (uzgodnienie), zaimki podwójne, przyimki złożone, podkreślenie, forma bierna, konstrukcje czasowe oraz spójniki (celu, opozycji, związki przyczynowo-skutkowe), mowa zależna, czas zaprzeszły, tryb subiektywny i warunkowy
- słownictwo: zagospodarowanie czasu wolne i pieniędzy (sport, kultura, podróże, zakupy), problemy społeczeństwa (ekologia, ekonomia, świat pracy), komunikacja i media (opinie), frankofonia (geografia, historia, język)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
- rozumie konieczność ciągłego doskonalenia swoich kompetencji komunikacyjnych dzięki aktywnej podstawie i samodzielnej pracy (np. czytanie lub oglądanie wiadomości dostępnych w bibliotece lub w sieci)
- rozróżnia charakterystyki dyskursów i tekstów (pisemne/ustne) oraz jest zdolny określać ich funkcję
- potrafi formułować odpowiedź (pisemną/ustną) na pytania otwarte oraz odtwarzać główne myśli tekstu (czytanego/ słuchanego) i uzasadnić swoją odpowiedź kilkoma konkretnymi przykładami
- odróżnia przedstawione punkty widzenia i umie wyrażać własną opinię na dany temat społeczno-kulturalny, podać argumenty oraz przykłady popierające własne zdanie, antycypować argumenty osoby przeciwnego zdania, rozpocząć rozmowę lub debatę, podtrzymać rozmowę
- podporządkowuje swoją wypowiedź zasadom kontekstu komunikacyjnego
- postępuje zgodnie z zasadami przekazywania informacji
- używa odpowiedniego do sytuacji poziom języka (rejestru)
- ocenia prawidłowo swoje umiejętności i podejmuje samodzielną pracy nad językiem
- jest otwarty na kultury obcojęzyczne, prawidłowo interpretuje zjawiska kultury docelowej i okazuje chęci pogłębiania i upowszechnianie tej wiedzy
- potrafi pracować w grupie
- wykorzystuje strategie kompensacyjne
- posiada zdolność poradzenia sobie z nieznanym
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
- prace domowe
- weryfikacja wiedzy i umiejętności przez sprawdziany cząstkowe i podsumowujące
- egzamin
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: