Język francuski 09-FR1-RUM-44
Programem zajęć objęte są następujące zagadnienia:
1/ Struktury gramatyczne określone dla poziomu B2 ESOKJ dla języka francuskiego tj czasy przeszłe, czasowniki modalne devoir/pouvoir, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif, indicatif, lub infinitif, zwroty nieosobowe, czasowniki z przyimkami penser à/croire en/décider de/agir sur, przymiotniki z przyimkami être heureux de, sûr de, prêt à rzeczowniki z przyimkiem ‘de’ , la mise en relief, zaimki względne złożone; ne...que; przeczenie sans + infinitif, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause conséquence, but, opposition, concession
2/ Sytuacje komunikacyjne zawierające: opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawianie wydarzeń z przeszłości, opinii
3/ Typy tekstów: artykuły prasowe; krótkie programy radiowe i telewizyjne
4/ Tematy: wiedza i słownictwo dotyczące społeczeństw frankofońskich (praca, solidarność, dyskryminacja, polityka, nauka, prasa, media...)
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
1/ umiejętnie korzysta z bogatych środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych i fonetycznych – tj czasy przeszłe, czasowniki modalne devoir/pouvoir, czasowniki/spójniki używane z trybem subjonctif, indicatif lub infinitif, zwroty nieosobowe, czasowniki z przyimkami: penser à/croire en/décider de/agir sur, przymiotniki z przyimkami: être heureux de, sûr de, prêt à rzeczowniki z przyimkiem ‘de’, la mise en relief, zaimki względne złożone; ne...que; przeczenie sans + infinitif, wzbogacenie ‘articulateurs logiques’ hypothèse, cause conséquence, but, opposition, concession) określonych dla poziomu B2 ESOKJ, aby wyrazić swoją opinię na kontrowersyjny wybrany temat. Przedstawia opinię/opinie wyrażoną/e przez autora
2/ tworzy wypowiedzi ustne i przede wszystkim pisemne: szczegółowy opis osób, przedmiotów, miejsc, wydarzeń, upodobań, różnych uczuć, planów na przyszłość, przedstawia wydarzenia z przeszłości uwzględniając kolejność wydarzeń, opinii
3/ rozumie postawę wyrażoną w wypowiedzi ustnej /pisemnej i ustosunkowuje się do niej (reakcja/interakcja) w wypowiedzi opartej na wiedzy (językowej/kulturowej) na dany temat
4/ przetwarza tekst ustnie /pisemnie stosując środki językowe odpowiednie do wyrażenia oceny sytuacji, problematyki
5/ analizuje tekst (struktura – tok myślowy), pisze teksty o przejrzystej strukturze, opisy szczegółowe, recenzje filmów/sztuk teatralnych/wydarzeń kulturalnych
6/ analizuje/pisze listy, w których wyraża różne uczucia stopniując ich intensywność
7/ analizuje i poddaje krytyce teksty/pisze sprawozdanie (z tekstu albo wydarzenia), streszcza teksty
8/ analizuje/pisze krótkie teksty argumentacyjne
9/ stosuje strategie komunikacyjne i strategie kompensacyjne
10/ korzysta ze źródeł bibliograficznych
Kryteria oceniania
- obecność na zajęciach
- przygotowanie do zajęć
- ćwiczenia wykonywane samodzielnie i w grupach w trakcie zajęć
- oceny uzyskane na testach pisemnych w ciągu semestru
- ocena uzyskana na końcowym zaliczeniu pisemnym
Literatura
1/ Loiseau Yves, Cocton Marie-Noëlle, Landier Mathilde, Dintilhac Anneline, Latitudes 3, Didier
2/ Grammaire progressive
3/ Vocabulaire progressif
4/ Bescherelle
5/ Descotes-Genon Christiane, Morsel Marie-Hélène, Richou Claude, L’Exercisier, PUG
6/ Dufief Anne-Simone S’exprimer avec logique Hatier
7/ Niquet Gilberte, Du paragraphe à l’essai Hatier.
8/ Aktualne, wybrane artykuły prasowe i programy radiowe, telewizyjne i internetowe
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: